۱۰هزار محفل خاطره گویی پیشکسوتان دفاع مقدس در مازندران برپا می شود

سرهنگ پاسدار سلامی برلزوم حفظ و نشر خاطرات، سیره عملی شهدا و بازخوانی وصیت نامه این مردان خدایی با هدف تقویت روحیه ایثار و مقاومت در نسل نو تاکید کرد و گفت: برگزاری بیش از ۱۰ هزار محفل خاطره گویی با محوریت مدارس، مساجد و دانشگاه‌ها تا پایان سال پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، سرهنگ پاسدار محمد حسن سلامی-مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران در محفل خاطره گویی پیشکسوتان دفاع مقدس که با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی- نماینده ولی فقیه در مازندران برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد و نام ۱۰هزار و ۴۰۰شهید والامقام دوران دفاع مقدس و تحسین اقدامات ارزشمند رزمندگان مازندران در عملیات ثامن الائمه (ع) اظهار کرد: بنیان و اساس لشکر ۲۵ کربلا در این عملیات شکل گرفت و این استان در این عملیات ۲۸ شهید تقدیم جمهوری اسلامی کرده است.

وی از دفاع مقدس بعنوان یکی از بی‌نظیرترین مقاطع تاریخ انقلاب است یاد کرد و گفت: ملت ایران اسلامی در جنگ تحمیلی با رژیم بعث عراق با توکل به خدا ،قدرت ایمان و معنویت خرمشهرها را آزاد کردند و از اروندها گذشتند.

سرهنگ پاسدار سلامی با اشاره به نقش ارتش، سپاه، بسیج و نیروهای مردمی در دوران دفاع مقدس افزود: جهاد سازندگی مهندسی رزمی جنگ را مدیریت کرد و بسترساز پیروزی‌های بزرگ بود.

وی به جنگ ترکیبی و شناختی دشمنان انقلاب اسلامی اشاره کرد و یادآورشد: امروز در جنگ ترکیبی نیازمند روحیه ای نظیر مجاهدت های رزمندگان و فرماندهان دوران دفاع مقدس هستیم.

سرهنگ پاسدار سلامی در ادامه سخنانش ضمن گرامیداشت روز سرباز به نقش سربازان در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: بیش از ۳.۵ میلیون سرباز در دفاع مقدس حضور داشتند و بیش از ۶۰ هزار سرباز شهید شدند که سهم مازندران بیش از ۴ هزار شهید است.

وی برلزوم حفظ و نشر خاطرات، سیره عملی شهدا و بازخوانی وصیت نامه این مردان خدایی با هدف تقویت روحیه ایثار و مقاومت در نسل نو تاکید کرد و یادآورشد: برگزاری بیش از ۱۰ هزار محفل خاطره گویی با محوریت مدارس، مساجد و دانشگاه‌ها تا پایان سال پیش بینی شده است.

کد خبر 1725824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha