استان گلستان سرآمد وحدت کشور/ ۳۰ برنامه در هفته وحدت برگزار می شود

حجت الاسلام دیلم از برگزاری ۳۰ برنامه همزمان با هفته وحدت از سوی مرکز اسلامی گلستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، حجت الاسلام نورعلی دیلم امروز (سه شنبه ۴ مهر) در نشست خبری تشریح برنامه های هفته وحدت در استان گفت: پرداختن به مسئله وحدت و تقریب مذاهب مربوط به یک هفته نیست بلکه باید در طول سال در جامعه ترویج شود.

رئیس مرکز اسلامی گلستان با بیان اینکه وحدت در ذات انسان ها قرار دارد، افزود: مسئله وحدت دستور قرآن کریم است و در این کتاب آسمانی بر مسئله وحدت و همدلی تاکید شده است.

وی ادامه داد: در قرآن کریم آمده است؛ وحدت باعث موفقیت می شود ولی اختلاف و تفرقه باعث سست شدن مسلمین می شود.

حجت الاسلام دیلم اظهارداشت: در سنت رسول الله و اندیشه های مختلف و اهل بیت(ع) هم بر مسئله وحدت و همدلی مسلمین تاکید شده و انقلاب اسلامی ایران نیز از ابتدا وحدت مسلمین را مدنظر داشت.

وی با اشاره به اثرات و عوامل وحدت در جامعه، گفت: عواملی همچون؛ کتاب خدا، قرآن کریم، پیامبر(ص) از مشترکات مسلمین است که باعث وحدت و هم افزایی بیشتر می شود و باید از آنها تمسک جسته و امت واحده اسلامی را تشکیل داد.

رئیس مرکز اسلامی گلستان با بیان اینکه یکی از حربه های امروز دشمنان ایجاد اختلاف بین اقوام و مذاهب است، افزود: دشمن برای ایجاد این اختلافات همیشه در حال هزینه کردن است.

وی تاکید کرد: رهبران شیعه و سنی و همه اندیشمندان در کنار هم وحدت با حفظ عقاید یکدیگر را رقم بزنند و مصادیق وحدت عملی را به همه معرفی کنند.

حجت الاسلام دیلم با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص وحدت اقوام استان گلستان، گفت: به فرموده معظم له؛ استان گلستان سرآمد وحدت کشور است و در حوزه وحدت و تقریب الگو است.

وی با اشاره به برنامه های هفته وحدت مرکز اسلامی گلستان در سطح استان، افزود: مرکز اسلامی گلستان بر اساس وظیفه ذاتی خود در این ایام ۳۰ عنوان برنامه را در سطح استان پیش بینی کرده است.

رئیس مرکز اسلامی گلستان گفت: این برنامه ها شامل؛ چهار نشست نخبگانی، ۱۲ همایش، چهار محفل قرآنی و کاروان قرآنی، اعزام مبلغ در روزهای جمعه (۷ و ۱۴ مهر) و تجلیل از خانواده های شهدا و ایثارگران است.

کد خبر 1725836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha