اعتراض سازمان ملل به ممنوعیت حجاب ورزشکاران در المپیک 2024 پاریس

سازمان ملل متحد مخالفت خود را با قوانین پوشش که انتخاب لباس زنان را محدود می‌کند، اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « greekcitytimes»، سازمان ملل متحد مخالفت خود را با قوانین پوشش که انتخاب لباس زنان را محدود می‌کند، اعلام کرد.

بیانیه سازمان ملل در این زمینه پس از تصمیم فرانسه برای ممنوع کردن ورزشکاران المپیک از پوشیدن حجاب در بازی‌های پاریس 2024، منتشر شد.

«مارتا هورتادو»، سخنگوی دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد در یک کنفرانس مطبوعاتی در ژنو گفت: هیچ کس نباید آنچه را که زنان باید بپوشند یا نپوشند را به آنها تحمیل کند.

او بر اهمیت حفظ کنوانسیون بین‌المللی رفع همه اشکال تبعیض علیه زنان که اعمال تبعیض‌آمیز را ممنوع می‌کند، تاکید کرد.

هورتادو گفت که که هرگونه محدودیت در استفاده از لباس باید بر اساس نگرانی های مشروع در مورد امنیت عمومی، نظم، سلامت یا اخلاق باشد و باید ضروری و متناسب باشد.

قوانین سختگیرانه فرانسه در مورد سکولاریسم با هدف ادعایی حفظ بی طرفی دولت در مسائل مذهبی و در عین حال تضمین آزادی شهروندان برای انجام مذهبشان، دستمایه دولت برای ممنوعیت حجاب مسلمانان قرار گرفته است.

قوانین فرانسه استفاده از نمادهای مذهبی را در زمینه های خاص، از جمله مدارس دولتی و توسط کارمندان دولت، ممنوع می کند.

 پوشش کامل صورت در سال 2010 در فراسنه ممنوع شد و در ژوئن، شورای دولتی فرانسه ممنوعیت حجاب برای زنان فوتبالیست را تایید کرد.

مخالفت سازمان ملل با تحمیل نوع پوشش برای زنان اهمیت احترام به انتخاب های فردی و آزادی های مذهبی را برجسته می کند.

 بحث در مورد لباس مذهبی همچنان موضوعی حساس در فرانسه و سراسر جهان است و سؤالات مهمی در مورد سکولاریسم، حقوق مذهبی و برابری ایجاد می کند.

کد خبر 1725882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha