شکست حصر آبادان مبدا تحول و پیروزی‌های بعدی در جنگ تحمیلی شد

حسینی، شکست حصر آبادان در روز پنجم مهرماه را یک روز تاریخی و مبدایی برای پیروزی بعدی در جنگ تحمیلی خواند و گفت: این روز تحولی را در جنگ ایجاد کرد و باعث فتوحات بزرگتری در جنگ تحمیلی مثل آزاد سازی خرمشهر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، «سید محمد حسینی» صبح امروز (چهارشنبه ۵ مهرماه) در آئین صبحگاه مشترک نیروهای مسلح نظامی و انتظامی که به مناسبت سالروز پنج مهر سالروز عملیات شکست حصر آبادان در محوطه سپاه ناحیه مقاومت این شهر برگزار شد، با بیان اینکه امروز ملت شریف ایران اسلامی سربلند و سرافراز هستند، اظهار کرد: با اقتدار و عزت آفرینی نیروهای مسلح هیچ‌ متجاوزی جرات نمی کند به خاک این خطه پهناور تجاوز کند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور، افزود: امروز اقتدار و عزت ملت ایران به حدی رسیده است که دشمنان انقلاب اسلامی در میدان نبرد سخت و دیپلماسی جرات تعدی به کشور را ندارند.

وی با اشاره به توانمندی نیروهای مسلح کشور، تصریح کرد: امروز توانمندی نیروهای مسلح ما به حدی رسیده که پهباد رادارگریز دشمن در آسمان کشور را سرنگون می کنند.

حسینی، همچنین به اغتشاشات سال گذشته نیز اشاره کرد و ابراز داشت: اگر در پائیز سال گذشته شاهد اغتشاش با حمایت منافقین و برخی گروه‌های معاند و تجزیه طلب بودیم سرنوشت آنها دربدر شدن در آلبانی و دور شدن نیروها از مرزهای کشور در اقلیم کردستان بودیم.

وی تاکید کرد:خاموش شدن فتنه در کشور باعث شد تا آمریکا که مشوق صدام در جنگ و حامی فتنه گران بود وادار به مبادله زندانی شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور، فرمان راهبردی امام خمینی(ره) در شکست حصر آبادان را مبدا تحول در جنگ تحمیلی دانست: در ایام محاصره مردم آبادان کاملا مقاومت کردند و نگذاشتن شهر توسط دشمن بعثی اشغال بماند و باعث شدند تا روز پنج مهر ۱۳۶۹ در تاریخ جنگ مبدا تحول شود.

وی، شکست حصر آبادان در روز پنجم مهرماه را یک روز تاریخی و مبدایی برای پیروزی بعدی در جنگ تحمیلی خواند و بیان کرد: این روز تحولی را در جنگ ایجاد کرد و باعث فتوحات بزرگتری در جنگ تحمیلی مثل آزاد سازی خرمشهر شد.

کد خبر 1725902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha