علامه حسن‌زاده آملی در علم و عمل سرآمد بود

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه اگر بخواهیم فردی را نشان دهیم که مصداق بارز دینداری، ایمان، علم و عمل باشند می توان به علامه حسن حسن زاده آملی(ره) اشاره کرد، گفت:علامه حسن‌زاده آملی در علم و عمل سرآمد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی- نماینده ولی فقیه درمازندران در همایش ملی علامه ذوالفنون که در سالن مصباح مجتمع پیامبر اعظم(ص) ساری هم اکنون در حال برگزاری است، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس برلزوم تکریم رزمندگان و پیشکسوتان جنگ تحمیلی تاکید و اظهار کرد: خداوند در شش آیه از قرآن کریم از آمدن قوم های دیگر خبر داده اند.

وی با بیان اینکه خداوند در آیات قرآن کریم فرمودند اگر مسلمانان به فرامین الهی عمل نکنند قوم دیگری را جایگزین آنها خواهد کرد که در راه او ثابت قدم باشند، گفت: هنگامی که آیه ۳۸ سوره محمد نازل شد، مسلمانان از پیامبر اکرم (ص) سوال کردند که این قوم چه افرادی هستند؟ ایشان در پاسخ به سلمان فارسی اشاره کردند و فرمودند افرادی از قوم این مرد.

حجت الاسلام محمدی لائینی افزود: در روایت از پیامبر اسلام(ص) نقل شده است: «لو کان العلم منوطا بالثریا لتناولته رجال من فارس اگر علم در ثریا باشد مردانی از سرزمین پارس به آن دست پیدا خواهند کرد.»
وی با بیان اینکه اگر بخواهیم فردی را نشان دهیم که مصداق بارز دینداری، ایمان، علم و عمل باشند می توان به علامه حسن حسن زاده آملی(ره) اشاره کرد، گفت: علامه ذوالفنون عالم، دانشمند، وارسته، عبد، زاهد، باتقوا بوده اند.

حجت الاسلام محمدی لائینی با تاکید براینکه علامه حسن‌زاده آملی در علم و عمل سرآمد بود، افزود: علامه ذوالفنون در هر دو بعد تعلیم علم و به کاربستن آن سرآمد بود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه ما می توانیم اساس و رمز همه پیشرفت هاست، بیان کرد: ایران اسلامی بعد از انقلاب اسلامی خود را در ابعاد مختلف دین و دینداری، ایمان و اعتقاد به درستی نشان داد.

وی با برشمردن بخشی از پیشرفت های علمی و نظامی ایران اسلامی، گفت: ملت ایران با اتکا به توان داخلی در سایه تحریم ها لیاقت و پیشرفت خود را نشان دادند چراکه خدا آنها را برای یاری دین اسلام برگزیده است.

حجت الاسلام محمدی لائینی خاطرنشان شد: برکات انقلاب اسلامی برای ملت ایران و امت اسلام فراوان بوده و یکی از برکات آن پیشرفت‌های چشمگیر در عرصه‌های فناوری علمی و به ویژه در حوزه‌های دفاعی و نظامی و امنیتی است.

کد خبر 1725913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha