نقش تربیتی مساجد یکی از جدی‌ترین و مهم‌ترین کارکردهای مسجد در دفاع مقدس است

حجت الاسلام گندم کار گفت:دردوران دفاع مقدس مساجد نقش تربیت و جذب رزمندگان و آمادگی آنان برای اعزام به جبهه‌ها را ایفا می‌کردند ویکی از جدی‌ترین و مهم‌ترین کارکردهای مسجد در دفاع مقدس بود.

حجت الاسلام گندم کار در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان ضمن تبریک بمناسبت فرا رسیدن هفته وحدت و هفته دفاع مقدس با اشاره به نقش مساجد در پشتیبانی و حمایت از جبهه‌ها در دوران دفاع مقدس،گفت: مساجد از زمان نبی مکرم اسلام (ص) همواره محور شکل‌گیری اجتماعات مؤمنین و پایگاهی برای تربیت انسان و محلی برای گره گشایی از مشکلات مردم بوده است.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسلام آباد غرب افزود: در صدر اسلام مسجد جایگاه خودش را حفظ کرد و در انقلاب اسلامی نیز مسجد چه در پیروزی انقلاب اسلامی و چه در دفاع مقدس مؤثر بود و به پایگاهی برای مقاومت و ایستادگی و محلی برای اداره جنگ تبدیل شد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه شهدای ما تربیت یافته مسجد بودند بر اساس پیمایش علمی که در مقطعی از زمان توسط بنیاد شهید انجام شد، ۹۷ درصد شهدای ما تربیت یافته مساجد بودند و از سنگر مسجد تربیت و به جبهه‌ها اعزام شدند.

حجت الاسلام گندم کار اظهار کرد: براساس نگاه حضرت امام (ره) مسجد محلی برای اداره امور است و اجتماعات انسانی همواره حول محور مساجد شکل گرفته است و مساجد همواره محور اجتماعاتی همچون راهپیمایی‌ها، انتخابات، همه‌پرسی‌ها و محل اجتماعات فعالان فرهنگی و اجتماعی و بسیج کردن مردم و حمایت‌های آنان و مکانی برای اعزام نیروها به جبهه‌های جنگ بوده است.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسلام آباد غرب با بیان اینکه 🗓در سی و یکم شهریور سال ۵۹ رژیم بعث عراق به پشتوانه استکبار جهانی و در رأس آن آمریکای جنایتکار با هدف براندازی نظام مقدس و نوپای جمهوری اسلامی ایران، جنگی تمام‌عیار را علیه کشور ما آغاز کرد،افزود: ملت رشید و سرافراز ایران اسلامی به رهبری بنیانگذار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) تمام‌قد و با تمام قوا در مقابل این هجمه بین‌المللی ایستاد و در طول ۸ سال دفاع مقدس و نبرد نابرابر از دین، عزت و وطن خویش دفاع کرد.

وی گفت:عزت و اقتدار ملت بزرگ ایران در گرو ایستادگی بر سر آرمان‌هایی است که بیش از چهار دهه برای تبلور آن استقامتی بی‌نظیر کرده است. امروز ایران اسلامی و انقلاب در سرتاسر عالم، الگوی مقاومت، مبارزه و جهاد در برابر استکبار جهانی و مرتجعین منطقه است.

کد خبر 1726003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha