خرمشهر و آبادان، نماد مقاومت جبهه زنان هستند / فرهنگ آبادان تاریخ ساز است و این شهر به عنوان مکتب فکری شناخته می شود

حسینی محراب، با بیان اینکه فرهنگ آبادان تاریخ ساز و امروز این شهر به عنوان مکتب فکری شناخته می شود؛ گفت: آبادان حق عظیمی بر گردن ما دارد و این شهر برای رزمندگان اسوه مقاومت بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، «سید علی اکبر حسینی محراب» امروز (چهارشنبه ۵ مهرماه) در آئین یادواره چهار هزار شهید آبادان که به منظور هفته دفاع مقدس و گرامیداشت پنج مهرماه سالروز شکست حصر آبادان در سالن همایش های شهید سیاح طاهری سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دوران جنگ تحمیلی، اظهار کرد: شکست حصر آبادان سبب حرکت های بعدی رزمندگان اسلام در تمامی صحنه های جنگ با عراق شد.

استاندار خوزستان، ریشه پیروزی رزمندگان اسلام در مقابل دشمن بعثی را عملیات تلفیقی میان ارتش و سپاه به فرمان امام خمینی (ره) دانست و افزود: رزمندگان اسلام زمانی که عراق تصور می کرد این محاصره منجر به سقوط آبادان می شود و جاده ماهشهر را نیز در اختیار گرفته بود با برنامه ریزی دقیق، توکل به خدا و نثار جان توانستند آبادان را از حصر نجات دهند و همین امر مقدمه ای برای پیروزی در خرمشهر و تمام جبهه های جنگ شد.

وی با بیان اینکه خرمشهر و آبادان نماد مقاومت جبهه زنان و خواهران هستند، تصریح کرد: این امر نشانگر این بود که خواهران انقلابی ما در همه صحنه های دفاع حاضر بودند و حتی گاهی جلوتر از رزمندگان قرار می گرفتند.

حسینی محراب، با اشاره به اینکه آبادان امروز به عنوان مکتب فکری شناخته می شود؛ گفت: آبادان حق عظیمی بر گردن ما دارد؛ این شهر برای رزمندگان اسوه مقاومت بود.

وی فرهنگ آبادان را تاریخ ساز برشمرد و تاکید کرد: این فرهنگ در همه محلات مختلف این شهر غنی دیده می شود و ما به جوانان مردم این دیار درود می فرستیم.

استاندار خوزستان با اشاره به فعالیت های عمرانی صورت گرفته در آبادان خاطر نشان کرد: کارهای بسیار خوبی برای عمران و آبادانی این شهرستان پیش از این صورت گرفته است و در سفر دوم رئیس‌ جمهور سلسله ای از مصوبات را از دستگاه های مختلف دریافت کردیم و امیدواریم که بتوانیم با تخصیص بودجه ای که در نیمه دوم سال خواهیم داشت؛ جهت گیری و تحرکات خوبی را در زمینه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، عمرانی، راه و همه مواردی که برای نوکری این مردم وظیفه ماست با کمک بزرگان به انجام برسانیم.

وی گفت: داشتن بهترین ها حق مردم این سرزمین است؛ امیدواریم که بتوانیم خدمتگزار خوبی برای آن ها باشیم.

کد خبر 1726009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha