کانون های مساجد ظرفیتی برای ترویج فرهنگ منابع طبیعی

مجید خوبی زاده گفت: جنوب کرمان دارای بیش از ۵۰۰ کانون فرهنگی هنری است که ۹۰ درصد آنها در روستاها فرار دارند که ظرفیت خوبی برای ترویج فرهنگ منابع طبیعی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، مجید خوبی زاده در دیدار با مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان، گفت: جنوب کرمان دارای بیش از ۵۰۰ کانون فرهنگی هنری است که ۹۰ درصد آنها در روستاها فرار دارند که ظرفیت خوبی برای ترویج فرهنگ منابع طبیعی هستند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان ابراز کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد منطقه این آمادگی را دارند تا در اجرای طرح های نهال کاری و حفاظت از عرصه های ملی با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان همکاری کنند.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری با هدف ترویج فرهنگ منابع طبیعی، اظهار کرد: اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانند به عنوان همیاران با این اداره کل در حفظ عرصه های منابع طبیعی همکاری داشته باشند.

خوبی زاده اضافه کرد: همچنین کانون های مساجد می توانند در راستای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت مشارکت فعال داشته باشند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان بیان کرد: این اداره کل می تواند به کمک بچه مسجدی های عضو کانون های مساجد نقاط بحرانی و آسیب پذیر به از لحاظ تخریب منابع طبیعی را شناسایی کند.

وی خاطرنشان کرد: ما آمادگی لازم جهت راه اندازی پایگاه های منابع طبیعی با شعار هر کانون یک پایگاه منابع طبیعی در دل مساجد را داریم.

خوبی زاده گفت: امیدواریم با انعقاد این تفاهم نامه بزودی شاهد افزایش سرانه فضاهای سبز شهری و روستایی باشیم.

کد خبر 1726051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha