راه اندازی انجمن قرآنی ضروری است

حجت الاسلام سید احمد حسینی با اشاره به این که تاکنون انجمن های هفت گانه تشکیل شده اند و فعالیت مستمر دارند، خاطرنشان کرد: امروز ضرورت دارد در کنار این انجمن ها، انجمن قرآنی نیز به منظور توسعه فعالیت های قرآنی و ترویج معارف قرآن کریم در جنوب کرمان راه اندازی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، نشست مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با مدیران موسسات قرآنی برگزار شد.

حجت الاسلام سید احمد حسینی در این نشست، گفت: ۴۰ موسسه قرآنی مجوز دار همراه با شعب بیت الاحزان و جامعه القرآن کریم در جنوب کرمان راه اندازی شده که ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه فعالیت های قرآنی هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان ابراز کرد: طرح بُشریٰ یکی از برنامه های دفتر قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که در نیمه دوم امسال برگزار خواهد شد.

وی هدف طرح بُشریٰ را توانمندسازی مدیران و مربیان موسسات قرآنی عنوان کرد و افزود: طرح تربیت مربی بشری در طی سه روز توسط مدیرکل آموزش و توسعه و مشارکت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام حسینی اظهار کرد: یکی از برنامه های آتی پیگیری و رایزنی برای استقلال اتحادیه تشکل های قرآنی جنوب کرمان از استان کرمان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با تاکید بر لزوم فعال شدن شورای توسعه قرآنی جنوب کرمان، خاطرنشان کرد: این شورا به طور تخصصی تر وظایف دستگاه های متولی در زمینه فعالیت های قرآنی را تعیین و مشخص می کند و باید جلسات آن به طور منظم برگزار شود.

وی با اشاره به این که تاکنون انجمن های هفت گانه تشکیل شده اند و فعالیت مستمر دارند، خاطرنشان کرد: امروز ضرورت دارد در کنار این انجمن ها، انجمن قرآنی نیز به منظور توسعه فعالیت های قرآنی و ترویج معارف قرآن کریم در جنوب کرمان راه اندازی شود.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه انجمن قرآنی باید با مشارکت فعالان قرآنی، مدیران و مربیان موسسات قرآنی  راه اندازی شود، عنوان کرد: امیدواریم با راه اندازی این انجمن شاهد اتفاقات خوبی در حوزه فعالیت های قرآنی باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان از راه اندازی سامانه حمد خبر داد و گفت: ضرورت دارد تمامی موسسات قرآنی هر چه سریع تر نسبت به تکمیل اطلاعات خود در این سامانه اقدام کنند.

وی با بیان اینکه سامانه حمد مزایایی نیز دارد، ابراز کرد: برگزاری دوره های آنلاین و حضور و غیاب قرآن آموزان برخی از این مزایا است.

گفتنی است؛ مدیران موسسات قرآنی در این نشست دغدغه های خود را در حوزه فعالیت های قرآنی بیان کردند.

کد خبر 1726109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha