تشویق مردم به انجام وقف متناسب با نیاز روز مورد توجه باشد

حجت الاسلام محمدی لائینی با تاکید بر اینکه خدا به ما اجازه نداده که به هیچ قیمتی وقف را ضایع کنیم، گفت:بروز رسانی وقف ناظر بر نیازهای روز جامعه ضرورت دارد که می طلبد با تشویق و تبلیغ مردم مال خود را وقف کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی-نماینده ولی فقیه درمازندران در نشست با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان و مدیران شهرستان‌ها به‌مناسبت هفته وقف با بیان اینکه وقف یکی از مصادیق بارز مدیریت مازاد است، اظهار کرد: وقف باید متناسب با نیازهای روز باشد.

وی خطاب به مدیران اوقاف و امورخیریه با بیان اینکه تا حد امکان مسائل مرتبط با حوزه وقف با صلح انجام شود، گفت: باید حق بدهیم که هم بخشی از مدیران و هم گروهی از مردم خیلی با موازین فقهی و وقف آشنا نیستند و نمی‌دانند، بیخود نباید انتظار مازاد داشته باشیم، تبیین فقهی باید صورت بگیرد بعد اگر باز هم خواستند توقعاتی داشته باشند معلوم می‌شود که متشرع نیستند.

خبر ذخیره‌سازی شده توسط در تاریخ ۱۴۰۲۰۷۰۶-۱۹:۳۸

حجت الاسلام محمدی لائینی ضمن اظهار خشنودی از ثبت وقف های جدید و وجود موقوفات بیشمار در استان مازندران، آن را نشانه تدیّن، انسانیت و وجدان دانست و خاطرنشان شد: حفظ این حجم از این موقوفات هم بسیار کار بزرگی است و افزودن به موقوفات نیازمند تبلیغ و تشویق است.

وی با تاکید بر اینکه خدا به ما اجازه نداده که به هیچ قیمتی وقف را ضایع کنیم، گفت: باید ملاحظات را کنار گذاشته و مصلحت را در نظر بگیریم و همه جا دغدغه وقف داشته باشیم، گاهی انسان ممکن است بگوید که ای کاش مسئول همه چیز بودم اما مسئول وقف نبودم، باید به ضوابط، قوانین، احکام شرعی و اختیارات کاملا آشنا شده و با یک تدبیر اجتماعی و زبان دیپلماسی درست رفتار کنید.

حجت الاسلام محمدی لائینی به اهمیت رفع مشکل بیمه خادمان مساجد اشاره کرد و خاطرنشان شد: رفع این مشکل نیازمند عزم ملی است باید مسئولین کشوری برای بیمه خادمان مساجد دغدغه مند ورود کنند.

کد خبر 1726154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha