حمایت از استعدادهای فرهنگی در راستای اقدامات دشمن باشد

سوقندی بر ضرورت بسترسازی فرهنگی و حمایت از استعدادهای فرهنگی تاکید کرد و گفت: حمایت‌ها باید همراستای مقابله با اقدامات دشمن باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، محمدرضا سوقندی شب گذشته  در جشن مهر سینمای ایران بر ضرورت بسترسازی فرهنگی و حمایت از استعدادهای فرهنگی تاکید کرد و گفت: حمایت‌ها باید همراستای مقابله با اقدامات دشمن باشد. 


به گفته وی، دشمن در عرصه جنگ ترکیبی بیشتر از موانع عینی، موانع ذهنی را ایجاد کرده است و برای مقابله با این حوزه بایر همه توان را به کار بگیریم. 


مدیرکل دفتر حقوقی، مدیریت عملکرد، امور استان ها و مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: در دولت فعلی رویکرد حمایتی نسبت به استان‌ها و شهرستان‌ها شکل گرفته است. 


به گفته وی، سینما نهادی اجتماعی و تخصصی بوده که نباید صرفا معطوف به نمایش فیلم باشد بلکه باید فرهنگ ساز شود.


سوقندی با تاکید بر اینکه شکوفایی استعدادهای جوانان در کنار گسترش زیرساخت‌ها اتفاق می‌افتد، گفت: باید جامعه فرهنگ ساز و مولد را افزایش دهیم تا از مصرف گرایی فرهنگی فاصله بگیریم.


داریوش کاردان نیز در این مراسم اظهار کرد: سال‌هاست که سخن از سینما نقل و نبات محافل است اما در واقع حمایت لازم نیست و نتیجه آن شده که خود هنرمندان هم به این شرایط منتقد هستند.


بازیگر سینما و تلویزیون بر لزوم استفاده از سرمایه مردمی و ظرفیت جوانان مستعد هنر تاکید کرد و گفت: هنر استفاده از ظرفیت افرادی چون من که سال‌ها کار کرده‌ام نیست بلکه استفاده از ظرفیت جوانی است که نخستین بار دوربین به دست می‌گیرد و آینده دارد.

کاردان زنجان را مهد علم و فرهنگ و هنر خواند و ادامه داد: باید طوری از این ظرفیت استفاده کنیم که زنجان حرفی برای گفتن در همه این حوزه‌ها داشته باشد.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز گفت: این برنامه ۲ سال است که در سطح استان‌ها برگزار می‌شود و امسال نیز توفیق داریم که در خدمت داریوش کاردان باشیم.

امرالله حسنی با اشاره به اینکه سینما یک هنر برتر در بین هنرهاست، گفت: البته ما در این حوزه برای انتقال مفاهیم مقداری ‌کم کاری کرده‌ایم.


وی تصریح کرد: امیدواریم به عنوان متولی هنر در حمایت از هنرمندان زمینه ساز اتفاقات خوب و جریان ساز در این حوزه باشیم.

کد خبر 1726174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha