کنفرانس بین المللی مقابله با خطر اسلام ستیزی در قطر برگزار می شود

کنفرانس بین المللی «تاریخ جهانی و شیوه‌های اسلام هراسی» با هدف بررسی خطر اسلام ستیزی در دانشگاه جورج تاون قطر برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از دیلی صباح، کنفرانس «تاریخ جهانی و شیوه‌های اسلام هراسی» در چارچوب مقابله با ابعاد پیچیده و چندگانه اقدامات اسلام ستیزی روز شنبه ( هشتم مهر1402 مطابق با 30 سپتامبر 2023) در دانشگاه جورج تاون قطر برگزر می شود.

در این کنفرانس شخصیت‌های مبارز ضد اسلام هراسی از جمله دانشمندان، فعالان، سیاستگذاران، روزنامه نگاران مشارکت خواهند کرد و پرسش‌های نقادانه برای کشف ریشه‌های فکری اسلامی مطرح می شود و شرکت کنندگان در این کنفرانس برای مقابله با اسلام ستیزی پاسخ خواهند داد.

ابراهیم رسول، بنیانگذار بنیاد جهان برای همه، در این کنفرانس سخنرانی اصلی درباره چالش‌های این همه گیری معاصر را برعهده دارد.

«آن نورتون» نظریه‌ پرداز سیاسی و استاد دانشگاه پنسلوانیا و نویسنده کتاب «درباره مسئله اسلامی» برای سال 2013، « دکتر سلمان سید» استاد بلاغت و اندیشه استعماری در دانشگاه لیدز و «دکتر سید» یکی از پیشگامان مطالعات انتقادی اسلامی و سردبیر مجله ReOrient در این کنفرانس شرکت می کنند.

این کنفرانس در قطر یک رویداد فکری محرک خواهد بود که فهم عمیق‌ترین از مسئله پیچیده اسلام هراسی را تقویت می کند و به دستیابی به راه‌حل‌های معنا دار کمک می کند. همچنین دراین کنفرانس ریشه‌های استعماری اسلام هراسی و ارتباط آن با نژادپرستی و تبعیض و جهانی شدن اسلام هراسی به عنوان اثر باقی مانده از جنگ علیه ترور بررسی می شود.

کد خبر 1726252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha