زادگاه علامه حسن زاده آملی(ره) به منطقه ویژه فرهنگی تبدیل شود/ لزوم تاسیس حوزه علمیه در  ایرا

حسینی پور گفت: زادگاه علامه حسن زاده آملی(ره) به منطقه ویژه فرهنگی تبدیل شود و از وظایف سنگین ماست تا در تاسیس حوزه علمیه در منطقه ایرا و حضور طلبه ها در این مدرسه علمی و دینی تلاش کنیم.

سید محمود حسینی پور- ستاندار مازندران، امروز جمعه (۷مهرماه)  در حاشیه برگزاری مراسم سالگرد ارتحال حضرت علامه حسن‌زاده آملی در روستای (ایرا) با تسلیت سالگرد ارتحال علامه حسن زاده آملی به خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران اظهار کرد: علامه حسن زاده آملی(ره) از ذخایر معنوی جهان اسلام است که جایگاه و شخصیت واقعی ایشان هنوز روشن نشده است.
وی افزود: بزرگی و جامعیت معنوی علامه حسن زاده آملی در جهان اسلام از این به بعد رونمایی خواهد شد و در زمان حیات ایشان نتوانستیم به درستی این شخصیت را معرفی کنیم که البته خواست ایشان هم نبود و منش ایشان در گمنامی ماندن بوده است.
استاندار مازندران یادآورشد: امسال در  دومین سالگرد رحلت ایشان، حضور معنادار جوانان و شخصیت های سیاسی، علمی و فرهنگی و دینی مثال زدنی است و زن و مرد از سراسر کشور در این مراسم شرکت کردند.
حسینی پور گفت: بر ما واجب است که زادگاه علامه به منطقه ویژه فرهنگی تبدیل شود و از وظایف سنگین ماست تا در تاسیس حوزه علمیه در منطقه ایرا و حضور طلبه ها در این مدرسه علمی و دینی تلاش کنیم.
وی خاطرنشان کرد: حوزه علمیه در روستای ایرا زادگاه علامه حسن زاده آملی(ره) می تواند در فصل تابستان‌ فعال و حوزه فرهنگی و پایگاه عظیم علما شود.
به گفته استاندار مازندران، توسعه فرهنگی منطقه ایرا با هدف بسترسازی گردشگری مذهبی باید در دستور کار باشد و زیرساخت ها فراهم شود تا از فیوضات معنوی علامه، همگان برخوردار شوند.
حسینی پور افزود: نامگذاری جاده ترانزیتی هراز  که قدمگاه علامه بود و پیگیری های فراوانی برای امورات زندگی مردم از سوی ایشان از طریق این جاده از مسوولان انجام‌می شد، به نام علامه حسن زاده آملی پیشنهاد شد که کارها در حال پیگیری است.
حسینی پور گفت: تلاش شد تا ستاد بزرگداشت ارتحال علامه حسن زاده آملی(ره) از شهرستان به مرکز سوق داده شود تا با استفاده از ظرفیت های استانی، علامه حسن زاده آملی، آثار و سبک زندگی ایشان به کشور و جهان شناسانده شود.

کد خبر 1726258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha