ثبت رویدادهای ملی به نام زنجان، ریشه در مهمانوازی مردم این دیار دارد

به گفته شالبافیان، ثبت رویدارهای مهم یوم العباس و جشنواره ملی آش (ایرانی) خوراک به اسم زنجان ریشه در مهمانوازی و مهربانی مردمان استان زنجان دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، علی اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور شب گذشته در آئین افتتاحیه جشنواره آش و خوراکی های ملی اظهار کرد: ثبت رویدارهای مهم یوم العباس و جشنواره ملی آش (ایرانی) خوراک به اسم زنجان ریشه در مهمانوازی و مهربانی مردمان استان زنجان دارد.

وی با یادآوری اینکه استان زنجان در صدر استان های برگزار کننده رویداد های مختلف ملی و بین المللی در حوزه های خوراک (آش ایرانی) کشاورزی و صنایع دستی قرار دارد، تصریح کرد: استان زنجان دارای یک محور و مسیر توسعه گردشگری جدید است.

شالبافیان ادامه داد: تعامل مسئولین استان در رفع مشکلات زیر ساختی ترافیکی در حوزه های گردشگری و برای مسافران حائز اهمیت بوده است و ریشه در همدلی و مودت مسئولین استان دارد.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور با تاکید بر اینکه استان زنجان میزبان مهربان است و آثار و فرهنگ های ثبت شده زیادی در سطح کشور دارد، گفت: زنجان صاحب نام علمی، ادبی، مذهبی و فرهنگی دارد که می توان برای این استان آثار و رویداد های متعددی را ثبت ملی و بین المللی کرد.

وی،  معرفی هرچه بیشتر جاذبه های مختلف و فراهم آوردن برخی زیر ساخت ها را در  استان مهم ارزیابی کرد و گفت: استان زنجان در حوزه های گردشگری اخیرا مجوز های زیادی را دریافت کرده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان نیز در سخنانی اظهار کرد: رویدار و جشنواره ملی آش وخوراک ایرانی و نمایشگاه صنایع دستی ملی در راستای شناسایی هر چه بیشتر ظرفیت های گردشگری، فرهنگی و صنایع دستی اجرا می شود.

به گفته سعید صفوی، این جشنواره و رویداد ملی در 150 غرفه صنایع دستی و 50 غرفه آش و خوراکی های ایرانی از سراسر کشور در حال برگزاری است، همچنین دراین نمایشگاه که غرفه ای نیز به کشور روسیه اختصاص داده شده است، 9 شهر و یک روستای گردشگری جهانی نیز شرکت کرده است.

دبیر جشنواره ملی آش ایرانی، گفت: استان زنجان دارای ظرفیت های قابل شناسایی بالقوه ای است که باید در سطح ملی و بین المللی شناسانده شود.

کد خبر 1726282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha