اجرای ۲۳ هزار پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی در خراسان جنوبی

سردار حزنی گفت: قرارگاه سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه از ابتدای تشکیل تاکنون ۲۳ هزار و ۴۰۰ پروژه عمرانی و برنامه غیرعمرانی امنیت غذایی و اشتغال با هزینه‌کرد بیش از ۳۰۰ میلیارد و ۲۷۴ میلیون تومان در خراسان جنوبی اجرا کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، سردار ضیاء الدین حزنی امروز (۷ مهر) در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های محرومیت‌زدایی قرارگاه جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه استان با اشاره به تأکیدات آیات و روایت و امامین انقلاب بر حمایت از محرومان و ضعفای جامعه، اظهار کرد: در برخی از نقاط کشور شاهد عقب‌ماندگی‌هایی هستیم که باید برطرف شود.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی سازندگی و محرومیت زدایی سپاه ادامه داد: سپاه در فعالیت‌های فوری همچون سیل و حوادث طبیعی اگر اولین نهاد ورودکننده نباشد اما آخرین نهادی است که از آنجا خارج می‌شود.

وی با اشاره به اهداف و اهمیت اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی، گفت: حدود ۸۵ درصد از این پروژه کوچک، زودبازده و عام المنفعه، فاقد پیچیدگی‌های فنی و مهندسی و قابل اجرا توسط ساکنان بومی است.

سردار حزنی  بیان کرد: استحکام در ساخت‌وسازها توجه به کیفیت و کم‌هزینه بودن قیمت پروژه‌ها و پرهیز از نگاه انتفاعی در اجرای پروژه‌ها یکی از ویژگی‌های قرارگاه سازندگی و محرویت‌زدایی سپاه در سراسر کشور است.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی سازندگی و محرومیت زدایی سپاه با اشاره به اینکه تأمین جهیزیه و کمک‌هزینه راه‌اندازی ازدواج آسان از طرف سپاه و کمیته امداد و ستاد فرمان اجرایی حضرت امام (ره) کار بسیار ارزشمندی است، افزود: مشابه همین توزیع ۴۱۸ سری جهیزیه که در خراسان جنوبی  انجام می‌شود در سراسر کشور هم در حال انجام است.

وی از جمله فعالیت‌ها و عرصه‌های قرارگاه محرومیت‌زدایی را احداث و نوسازی مدارس و حوزه‌های علمیه، جاده‌سازی در مناطق دورافتاده و صعب‌العبور و مرزی، طرح کرامت، طرح شهید همدانی، ساخت مسکن مددجویان برشمرد و گفت: رفع محرومیت از حاشیه‌ شهرهای اهواز، مشهد و شیراز در دستور کار برنامه‌های ملی محرومیت‌زدایی قرار دارد.

سردار حزنی با اشاره اینکه قرارگاه سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه از ابتدای تشکیل تاکنون ۲۳ هزار و ۴۰۰ پروژه عمرانی و برنامه غیرعمرانی امنیت غذایی و اشتغال در عرصه‌های مختلف در استان خراسان جنوبی اجرا کرده است، افزود: برای اجرای این پروژه‌ها تاکنون بیش از ۳۰۰ میلیارد و ۲۷۴ میلیون تومان هزینه شده است.

وی با اشاره به وجود ۲ هزار و ۶۹۰ مسجد و اماکن مذهبی در استان، تصریح کرد: در خراسان جنوبی براساس شاخص جمعیتی به ازای هر ۵۰۰ نفر یک مسجد وجود دارد لذا نیاز به ساخت مسجد نیستی اما بایستی روی مرمت و بازسازی مساجد موجود متمرکز شد.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی سازندگی و محرومیت زدایی سپاه در ادامه با بیان اینکه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب فرمودند: ایران از نظر ظرفیت‌های طبیعی و انسانی استفاده نشده در رتبه اول جهان قرار دارد، گفت: برطبق آمار جهانی ایران یک درصد جمعیت دنیا را دارد و هفت درصد ثروت خدادادی جهان در ایران است که هنوز پنج درصد آن کشف نشده است.

سردار حزنی ادامه داد: این فقر نیست که مردم را آزار می‌دهد بلکه احساس فقر، اختلاف طبقاتی و همچنین بی‌عدالتی در توزیع امکانات و پروژه‌هاست که باعث افزایش ناراحتی می‌شود.

وی  بیان کرد: ما در کشور با مشکلاتی مانند بیکاری، اعتیاد، طلاق و ناکارآمدی اقتصادی روبرو هستیم و سپاه برای کمک به حل این مشکلات پای کار آمده است.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی سازندگی و محرومیت زدایی سپاه در ادامه عمده‌ترین مشکلات ناشی از فقر و محرومیت در کشور را بیکاری، اعتیاد، طلاق و ناکارآمدی اقتصادی دانست و افزود: نرخ بالای شیوع اعتیاد در جامعه دانش آموزی خطری است که باید برای آن تدابیری اندیشیده شود.

سردار حزنی با بیان اینکه آزادی زندانیان هم باید در اولویت قرار بگیرد، گفت: بانک اطلاعات آماری پروژه‌های محرومیت‌زدایی خراسان جنوبی باشد تهیه شود و گروه‌های جهادی باید از لحاظ سیستم مالی شفافیت و پاک باشند.

وی با تأکید بر اینکه باید مردم میدان‌دار کارهای اقتصادی باشند تا باعث تقویت دولت و ثروتمند شدن جامعه شوند،افزود: هرکسی پشت میزی در نظام اسلامی مسئولیت دارد باید پاسخگوی عمل خود باشد و وظایف خویش را انجام دهد.

کد خبر 1726333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha