هفته وحدت؛ فرصتی برای همدلی و اتحاد مسلمانان جهان علیه دشمنان اسلام است

ماموستا غلامی گفت: هفته وحدت؛ فرصتی برای همدلی و اتحاد مسلمانان جهان علیه دشمنان اسلام  است تا  بتوانیم با همبستگی در سایه دین مبین اسلام، با ایمان و یقین، همدوش و همگام با برادران و خواهران دینی، میراث داری لایق برای آموزه‌ها و ارزش‌های غنی اسلام و قرآن باشیم .

ماموستا ملاعادل غلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه ضمن تبریک فرارسیدن سالروز ولادت پیامبر اکرم(ص) وهفته وحدت ،گفت:نبی مکرم اسلام وحدت و همدلی را برای مسلمانان به ارمغان آورده و بدون شک در سایه وحدت است که قدرت الهی تجلی پیدا می‌کند و اختلافات دینی کمرنگ شده و از بین می‌رود.

امام جمعه اهل سنت قصرشیرین با اشاره به اینکه ضرورت اهمیت وحدت در جامعه اسلامی بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود،افزود: بر همگان فرض و واجب است که با وحدت و یکپارچگی توطئه‌های پلید دشمنان را نقش بر آب کرده و موجبات توسعه و پیشرفت روزافزون ملل اسلامی را فراهم آورند.

وی با اشاره به صفات بارز پیامبر (ص) خاطر نشان کرد:حسن خلق نبی مکرم اسلام  و صفاتی همچون رأفت و رحمت، مهربانی و شفقت، صلح‌طلبی و عدالتخواهی از برجسته‌ترین صفاتی است که مسلمانان و غیرمسلمانان  بر آن صحه گذاشته اند.

ماموستا غلامی اظهار کرد:از ابتدای انقلاب تا امروز تمام دنیای استکبار با تمام داشته‌های خود در تلاش بوده اند که وحدت این مردم را خدشه دار کنند، ولی وجود رهبر معظم انقلاب اسلامی و در کنار آن بصیرت علما دین و ملت ایران اجازه فتنه انگیزی و تفرقه افکنی را به معاندان و بدخواهان نداده است که باید همه قدردان این مهم باشیم.

امام جمعه اهل سنت شهرستان قصرشیرین گفت: اگر به تاریخ رجوع کنیم به خوبی متوجه می شویم که در پس هر پیروزی و فتح الفتوح مسلمین در برابر دشمنان، وحدت و برادری وجود داشته است و بالعکس آنجایی که مسلمانان بعضا وحدت را مهم ندیده‌اند شاهد شکست بوده ایم، لذا باید از تاریخ درس بگیریم.

وی گفت: هدف اصلی دشمنان برای ایجاد اختلاف بین مسلماناناست و آن‌ها گروه‌های مختلفی را ایجاد می‌کنند که ظاهری اسلامی دارند اما بویی از اسلام نبرده‌اند لذا  هدف اصلی آن‌ها برای ایجاد چنین گروه‌هایی فراموش کردن مسأله اصلی جهان اسلام و جهان بشریت یعنی فلسطین است.

ماموستا غلامی در پایان تاکید کرد: باید به فرمایش مقام معظم رهبری در ارتباط با حفظ وحدت اسلامی توجه داشته باشیم و دولت نیز در راستای آموزه‌های حضرت امام خمینی(ره) و رهنمودهای مقام معظم رهبری و در چارچوب قانون جمهوری اسلامی به حقوق همه آحاد ملت ایران توجه ویژه‌ای دارد.

کد خبر 1726393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha