جمهوری اسلامی الگوی سومی از نگاه به زن را به بشریت ارایه داده، نگاهی عفیفانه، محترمانه و فعالانه

استاندار خراسان رضوی گفت: نظام مقدس اسلامی موفق شده، الگو سومی از نگاه به زن را به جامعه بشریت ارایه دهد و آن هم نگاه عفیفانه، محترمانه و فعالانه با حفظ و مدیریت و فعالیت مادری خود و اداره خانواده است.

به گزارش خبرنگار شبستان از مشهد، یعقوبعلی نظری در مراسم اختتامیه جشنواره رسانه‌ای خورشید اظهار کرد: بنده خدمتگذار استانی هستم که به نام نامی امام رضا (ع) به عنوان خراسان رضوی است و فلسفه وجودی آن وجود مضجع منور این امام همام است.

وی افزود: مشهد شهر متبرکی است و به وجود این امام عزیز، صاحب برکت است و بسیار امیدوارم مهمانان اگرچه اندک در این شهر حضور دارند اما بهره کافی و وافی را ببرند و انشالله خواهند برد.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: استان خراسان قریب به ۱۰ درصد جمعیت کشور را تشکیل می دهد و سالانه بیش از ۳۰ میلیون زایر را میزبانی می کنیم که پنج تا ۶ میلیون آن زایران خارجی هستند. همچنین میزبان قریب به یک میلیون از پناهندگان کشور مسلمان و همسایه یعنی افغانستان هستیم.

نظری خاطرنشان کرد: در این استان ۵۱ درصد از دانشجویان شاغل و ۲۹ درصد هیت علمی را زنان تشکیل می‌دهند و ضریب سواد در بین زنان در استان بیش از ۸۶ درصد است و قریب به ۱۳ درصد مدیریت روستاها را دهیاران زن تشکیل می دهند و این باعث مباهات و افتخار ماست.

وی اضافه کرد: نظام مقدس اسلامی موفق شده، الگو سومی از نگاه به زن را به جامعه بشریت ارایه دهد و آن هم نگاه عفیفانه، محترمانه و فعالانه با حفظ و مدیریت و فعالیت مادری خود و اداره خانواده است.

استاندار خراسان رضوی گفت: در طول تاریخ انقلاب اسلامی اثبات کردیم که در هر عرصه ای که زنان حضور پیدا کردند، سرامد و موفق بوده اند و تاریخ گویای این ادعاست.

نظری تصریح کرد: کمتر جایی سراغ دارید که مادرانی چندین فرزند خود را برای دفاع مرز های عقیدتی و ارزشی تقدیم کرده باشند و ما تعداد زیادی از مادران و زنان را به جامعه اسلامی معرفی کردیم.

وی ادامه داد: متاسف هستیم برای جامعه جهانی و تروریسم رسانه ای که از تمام ظرفیت های خود برای برای اهداف شوم خود استفاده می کنند.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: انشااله زنان جهان مخصوصا نظام مقدس اسلامی انگونه که هستند به جامعه بشریت معرفی شوند.

پایان پیام/

کد خبر 1726418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha