استقبال غیرمسلمانان از نمایشگاه هنر اسلامی در مسجد «برکشایر» انگلیس

برگزاری نمایشگاه هنر اسلامی و خوشنویسی در مرکز اسلامی «برکشایر غربی»انگلیس  با استقبال گسترده ای از سوی همه افراد جامعه اعم از مسلمانان و غیرمسلمانان مواجه شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « newburytoday»، برگزاری نمایشگاه هنر اسلامی و خوشنویسی در مرکز اسلامی «برکشایر غربی»انگلیس  با استقبال گسترده ای از سوی همه افراد جامعه اعم از مسلمانان و غیرمسلمانان مواجه شد.

مرکز اسلامی «برکشایر غربی» در روز «بازدید از مسجد من» این نمایشگاه را برگزار کرد تا مردم را با هنر و زیبایی‌های اسلام آشنا کند.

بازدیدکنندگان این فرصت را داشتند تا علاوه بر آشنایی با مناسک و آداب و رسوم مسلمانان در مساجد، هر سوال یا ابهامی که در ذهن در مورد اسلام دارند را از متولیان بپرسند.

استقبال غیرمسلمانان از نمایشگاه هنر اسلامی در مسجد «برکشایر» انگلیس

مرکز اسلامی «برکشایر غربی» در بیانیه ای اعلام کرد که این مراسم فرصتی برای پیروان همه ادیان بود تا هم درباره اسلام و مسجد بیشتر بیاموزند و هم با هنر اسلامی و ویژگی‌های آن اشنا شوند.

یکی از بازدیدکنندگان گفت که او همیشه در مورد اسلام کنجکاو بوده است، اما پیش از این هرگز فرصت بازدید از یک مسجد را نداشته است.

او گفت: من واقعا تحت تاثیر استقبال مسلمانان در مسجد و آموزنده بودن مطالبی قرار گرفتم که در این بازدید در اختیار ما قرار گرفت.من در مورد دین و مسجد و زیبایی‌های هنر اسلامی چیزهای زیادی یاد گرفتم و خیلی خوشحالم که آمدم.

استقبال غیرمسلمانان از نمایشگاه هنر اسلامی در مسجد «برکشایر» انگلیس

مراسمی که در مسجد برکشایر برگزار شد همچنین غرفه‌هایی با کتاب‌های اسلامی، صنایع دستی، غذا و فعالیت‌هایی برای کودکان داشت.

یکی از حاضران گفت که علاقه خاصی به غرفه نمایش خوشنویسی اسلامی پیدا کرده و از نوشتن نامش به عربی لذت می برد.

او گفت: من همیشه زیبایی هنر اسلامی را دوست داشتم و یادگیری بیشتر در مورد معنای این هنر برایم لذت‌بخش بود.

کد خبر 1726461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha