برافراشتن پرچم رسول اعظم(ع) در باب قبله امام حسین(ع)

آستان مقدس امام حسین(ع) به مناسبت میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع)، برای برپایی فعالیت‌ها و برنامه‌های این مناسبت آماده شدند و برافراشتن پرچم رسول اعظم(ص) درباب قبله امام حسین(ع) از جمله این برنامه‌هاست.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس امام حسین(ع)، همزمان با سالروز میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع)، کمیته مرکزی جشن‌ها و مراسم‌های اهل بیت(ع) در آستان مقدس حسینی مقدمات لازم برای برپایی مجموعه فعالیت‌های دینی و فرهنگی در استان کربلای معلی را به پایان رساندند.

استاد علی کاظم سلطان، رئیس این کمیته گفت: کمیته مرکزی به همین مناسبت با شعار «مولد الصادقین» فعالیت‌های خود را برگزار می‌کند.

 سلطان افزود: این جشنواره شامل فعالیت‌های متعدد از جمله برافراشتن پرچم رسول اعظم(ص) درباب قبله امام حسین(ع) خواهد بود، علاوه براین، مجموعه‌ای از سمینارها در دانشگاه‌ها و مدارس آستان مقدس امام حسین(ع) و دانشگاه کربلا برگزار می شود.

وی ادامه داد: نمایشگاه بین المللی کتاب کودک کربلا و نمایشگاه صنایع دستی جوانان در صحن حضرت زینب(ع) افتتاح می شود.

سلطان گفت:  جشن بزرگی در زیارتگاه حر ریاحی برگزار می‌ شود و همچنین شب قرآن و جشن‌های دیگر به همین مناسبت در استان الدیوانیه برگزار خواهد شد.

وی افزود: همچنین جشن بزرگی در حرم الحر الریاحی و برپایی شب قرآنی و جشنی دیگر در استان دیوانیه برگزار خواهد شد.

آستان مقدس امام حسین(ع) در برپایی فعالیت‌ها متعدد و جشن‌های بزرگ به ویژه مناسبت‌ها از جمله میلاد پیامبر(ص) در استان کربلا و استان‌های دیگر عراق سهم بسزایی دارد.

کد خبر 1726464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha