افتتاح تونل جدید توسط صهیونیست‌ها زیر مسجدالاقصی

اشغالگران صهیونیست، یک تونل جدید در زیر مسجد الاقصی افتتاح کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از قدس پرس، مقامات رژیم صهیونیستی روز گذشته (شنبه 8 مهر ماه) یک تونل جدید از میدان البراق تا قصرهای اموی را که  در مجاورت دیوار جنوبی مسجدالاقصی قرار دارد، افتتاح کردند.

صهیونیست‌ها از طریق این تونل جدید به دنبال ترویج به اصطلاح ساختار ادعایی خود هستند.

به گفته منابع عبری، این تونل از باب المغاربه، یکی از درهای مسجد الاقصی و از شهرک سلوان عبور می کند، سپس به میدان البراق می رسد و پس از آن به سمت راست می‌رود و به ورودی تونل می‌رسد که حدود 200 متر امتداد و 15 متر ارتفاع دارد و انتهای آن به قصرهای اموی مقابل مصلای قبلی در بیرون از دیوار مسجد الاقصی می‌رسد.

این مکان به نمایشگاه عکسی منتهی می شود که ادعا می کند تاریخ شهر قدس است و ادعا می کند که مسجدالاقصی قدیم  گذرگاهی به سمت معبد ادعایی بوده است. همچنین تصویری را نشان می دهد که قرار دادن هدایا در قبه الصخره را نشان می دهد.

تور داخل تونل شامل نمایش فیلمی به سه زبان عربی، انگلیسی و عبری از «معبد ادعایی» است و به وجود کلیسای مسیحی در اطراف مسجد قبه الصخره نیز اشاره دارد.

اشغالگران تلاش می‌کنند  با گسترش تونل‌های زیر مسجد الاقصی، طرح‌های خود را با هدف ساختن «معبد ادعایی»، تحت یک دولت راست‌گرای افراطی عملی کنند.

گفتنی است، شهرک نشینان قصد دارند در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده به بهانه عید العرش حمله گسترده ای به مسجدالاقصی داشته باشند و در میان این فراخوان ها، فلسطینیان نیز برای خنثی کردن نقشه های شهرک نشینان در مسجدالاقصی حضور پر رنگی خواهند داشت.

کد خبر 1726465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha