حفظ وحدت موجب تقویت جهان اسلام می‌شود

شهاب‌زاده با بیان‌اینکه وحدت و همدلی باید تداوم داشته باشد، گفت: حفظ وحدت موجب تقویت جهان اسلام در برابر جهان کفر که همان صهیونیست بین‌الملل است، می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا،محمدرضا شهاب‌زاده در مراسم جشن هفته وحدت که با حضور پرشور مسئولان، عالمان دینی و اقشار مختلف مردم در مسجد اهل سنت باباحسن بخش لوندویل برگزار شد با تبریک هفته وحدت،اظهارکرد: برای رسیدن به هدف مشترک باید از تفرقه و اختلاف دوری کرده و وحدت و همدلی‌مان را قدر دانسته و آن را حفظ کنیم.

فرماندار بندر آستارا با بیان‌اینکه وحدت و همدلی باید تداوم داشته باشد، افزود: حفظ وحدت موجب تقویت جهان اسلام در برابر جهان کفر که همان صهیونیست بین‌الملل است، می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در دوران جنگ تحمیلی اهل سنت ۱۱ هزار شهید تقدیم انقلاب و کشور کرده است، تصریح‌کرد: اهل تسنن در کشورما همیشه در راه پاسداری از آرمان‌های انقلاب و امام راحل و حفظ کیان کشور، گوش به فرمان مقام معظم رهبری بوده و این را بارها ثابت کرده‌اند.

شهاب‌زاده از ایران به عنوان ام‌القرای جهان اسلام نام برد و گفت: وحدت شیعه و سنی به دور از اختلاف و تفرقه برای دشمنان خطر است.

عالی‌ترین نماینده دولت در بندر آستارا با بیان‌اینکه باید تفرقه و اختلاف باشد تا دشمنان به اهداف‌شان برسند و از قدرت کشورهای اسلامی بکاهند، ادامه داد: چیزی که آنها در سوریه موفق شدند و در افغانستان هم در حال رخ دادن است.

شهاب‌زاده با اشاره به اینکه دشمنان اگر کشورهای ضعیف مقابل‌شان ببینند در رسیدن به اهداف‌شان موفق می‌شوند،خاطرنشان‌کرد: با هدایت داهیانه رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) از این بلا دور شدیم و آنان در رسیدن به اهداف‌ شوم‌شان ناکام ماندند.

حجت‌الاسلام علیرضا بنی‌پولاد نیز در این مراسم هفته وحدت را تبریک گفت و افزود: خداوند متعال در قرآن کریم به ما فرموده که با هم چگونه باشیم و در مقابل کفار چگونه رفتار کنیم.

امام جمعه مسجد باباحسن اهل سنت بخش لوندویل با بیان‌اینکه پیامبر گرامی اسلام و یارانش در برابر کفار به شدت سخت بودند،افزود: در زمان ما بنابر فرموده امام خمینی(ره) شیطان اکبر آمریکا و در جبهه کفار رژیم صهیونیستی قرار دارد و باید در مقابل‌شان سخت بوده و برابر توطئه‌های‌شان ایستاده و با آنان مبارزه کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید با هم وحدت و همدل بوده و مهربان باشیم و در مقابل کفار گوش به فرمان مقام معظم رهبری بوده و از حاکمیت دینی دفاع کنیم،گفت: اگر دین را قبول داریم باید حاکمیت دینی را قبول و از آن دفاع کنیم.

حجت‌الاسلام بنی‌پولاد، هفته وحدت را یادگار ارزشمند و ماندگار حضرت امام خمینی(ره) دانست و خاطرنشان‌‎کرد: شاید در آن زمان که امام راحل هفته وحدت را نامگذاری کردند شاید عده‌ای اهمیت آن را احساس نمی‌کردند اما امروز بیش از پیش به اهمیت این هفته را احساس و درک می‌کنیم.

امام جمعه مسجد باباحسن اهل سنت بخش لوندویل با بیان‌اینکه دشمنان مدام در حال برنامه‌ریزی هستند تا موارد اختلافی را برجسته و برای این کار هزینه‌های زیادی می‌کنند، ادامه داد: ما اشتراکات زیادی با هم داریم و باید توطئه‌های دشمنان را شناخته و وحدتی که داریم را تقویت کنیم.

وی با اشاره به اینکه تمام حرف‌های دشمنان دروغ است و تلاش آنان این است آتش تفرقه و اختلاف را بین مسلمین روشن کنند، تصریح‌کرد: آنها می‌خواهند ما کنار هم نباشیم و یا یکدیگر وحدت نداشته باشیم اما بدانند سخت در اشتباهند و شیعه و سنی با هم همدل هستند و با صفا صمیمیت کنار هم زندگی می‌کنند.

حجت‌الاسلام بنی‌پولاد، حفظ وحدت را حفظ اسلام دانست و اظهارکرد: ما اهل تسنن و تشیع افتخار می‌کنیم که یک رهبر داریم و همیشه گوش به فرمان ایشان بوده و خواهیم بود.

امام جمعه مسجد باباحسن اهل سنت بخش لوندویل با اشاره به فرموده امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) که هر حنجره‌ای که از تفرقه حرف بزند حنجره شیطانی است، افزود: هر مسئولی که تابع وحدت نباشد و در محور تفرقه حرکت کند باید از مسئولیت برود.

حجت‌الاسلام بنی‌پولاد در پایان با اشاره به سیل اخیر در بندر آستارا از رئیس جمهور کشورمان به خاطر دستور به وزیر کشور برای حضور در مناطق سیل‌زده شهرستان تقدیر و تشکر کرد و از مسئولان کشوری و استانی خواست نگاه ویژه به مناطق سیل‌زده آستارا و بخش لوندویل داشته باشند.

گفتنی است، مولودی‌خوانی از دیگر بخش‌های جشن هفته وحدت در مسجد باباحسن بخش لوندویل شهرستان آستارا بود.

کد خبر 1726467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha