آغاز ثبت نام «جایزه قرائت قرآن کتارا 2023» در قطر

هفتمین دوره مسابقات تلاوت قرآن جایزه کتارا به عنوان بزرگ‌ترین مسابقات سراسری قرآن در قطر آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از 24 العربی، بنیاد دهکده فرهنگی قطر موسوم به کتارا اعلام کرد: هفتمین دوره ثبت نام «جایزه قرائت قرآن کتارا» از اول مهر لغایت 24 آذرماه با شعار « قرآن را با اصوات خود زینت دهید» آغاز شد.

بنیاد دهکده فرهنگی کتارا گفت: برگزاری این جایزه تعهدی به نقش فرهنگی-مذهبی آن در جهان عرب و اسلام است و به کشف استعدادهای ممتاز در قرائت و تلاوت قرآن کریم تشویق می‌کند.

این بنیاد اعلام کرد:  تلاوت قرآن کریم طبق احکام علم تجوید جهت رسیدن به زیباترین و با طراوت ترین صداها زیر نظر وزارت اوقاف و امور اسلامی انجام می‌شود.

بنیاد کتارا در این باره گفت: کمیته‌ای همه آثار را ارزیابی کرده و 100 شرکت کننده برتر را برای راهیابی به مرحله مقدماتی که در دوحه برگزار می شود، انتخاب می‌کند.

بر اساس گزارش‌ها، 100شرکت‌کننده مقدماتی از طریق ۲۰ قسمت تلویزیونی در مرحله مقدماتی دور هفتم شرکت خواهند کرد که در هر قسمت پنج داوطلب به رقابت پرداخته و نفرات برتر انتخاب می‌شوند و این میان، سه نفر به عنوان نفرتا برتر برگزیده می‌شوند.

هیئت داوران این جایزه متشکل از 6 نفر است که سه نفر از آنها در تلاوت و قواعد و قواعد لحن و سه نفر از متخصصان مقامات، زیبایی و شیرینی صدا هستند.

ارزش جوایز اختصاص یافته برای جایزه قرائت قرآن کتارا 900 هزار ریال قطری است که به نفر اول 500 هزار ریال قطر، نفر دوم 300 هزار ریال و نفر سوم مبلغ 100 هزار ریال اعطاء می‌شود.

کد خبر 1726483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha