کانون‌های مساجد، بستر تربیت نسل بانشاط و تراز

حاج علی اکبری به فضای معنوی حاکم بر مساجد اشاره کرد و گفت: کانون‌های مساجد، بستر مناسبی برای تربیت نسل با نشاط در تراز انقلاب است. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، اصغر حاج علی اکبری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان امروز در آیین افتتاحیه طرح ملی"مسجد، کانون نشاط" در مسجد آقامیرزااحمد زنجان با اشاره به اینکه کشور ما در برهه خاصی قرار دارد، گفت: از سویی حادثه شهادت رئیس جمهور را داشتیم و از سوی دیگر تلاش شد تا در کارها وقفه ایجاد نشود. 


وی با یادآوری کارکردهای مساجد از صدر اسلام تاکنون گفت: مسجد در طول تاریخ اسلام جایگاه ویژه‌ای دارد؛ از صدر اسلام اتفاقات بسیار مهمی رقم زده شده است مهمترین اثر مسجد پرورش نسل سالم است.


حاج علی اکبری با اشاره به اینکه مساجد محل پرورش علما و روحانیون بزرگی بودند، گفت: معماری مساجد، نقوش استفاده شده در کاشی های مسجد، ساخت محراب و رنگ های مسجد نمونه ای از  گالری معماری است.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه مساجد متجلی کننده معنویت هستند،گفت: انسان وقتی در این جایگاه ها قرار می گیرد به آرامش قلبی می‌رسد .


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان ادامه داد: یکی از فعالیت های کانون‌های مساجد برگزاری کلاس های اوقات فراغت است که با تعطیلی مدارس خانواده ها به دنبال فصای بانشاط هستند و ابا توجه به اطمینان خاطری که در خانواده به جهت همجواری کانون های فرهنگی هنری با مساجد دارند از کلاس های اوقات فراغت استقبال می کنند. 


وی از تشکیل قرارگاه شهید آوینی در استان زنجان خبر داد و گفت: یکی از طرح های این قرارگاه طرح نشاط و تعالی مسجد و محله است و با توجه به فضای حاکم بر مساجد امید می رود نسل با نشاطی برای کشور تربیت شود. 


وی با تاکید بر مشارکت حداکثری در انتخابات یادآور شد: در انتخابات پیشرو با شاخص های تعیین شده توسط رهبر انقلاب به انتخاب اصلح برسیم.

کد خبر 1771033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha