فعالیت انجمن های علمی دانشجویی سبب پویایی دانشجو و دانشگاه می شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان گفت: فعالیت انجمن های علمی دانشجویی سبب پویایی دانشجو و دانشگاه می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شمال استان اصفهان، دکتر میثم عرب زاده در نشست اعضای انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان گفت:با عنایت به رهنمودها و منویات مقام معظم رهبری «مدظله العالی» در راستای تحقق اهداف و چشم اندازهای بلندمدت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در تأمین و توسعه محیط رشد خودجوش علمی دانشجویی و ایجاد شبکه هم افزایی تخصصی دانشجویان منطبق بر سند دانشگاه اسلامی، «آیین نامه و اساسنامه انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی» ابلاغ شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان افزود: قطعا حضور این انجمن ها و فعالیت های ارزنده شان موجب پویایی فردی و اجتماعی به خصوص در محیط پرنشاط دانشگاه می شود.

عرب زاده ادامه داد: انتظار داریم دانشجویان عزیز عضو انجمن با عزمی جهادی و الگوگیری از بیانیه گام دوم انقلاب شکوهمند اسلامی ایران و هم راستا با اهداف علمی کشور، اجرای این آیین نامه موجب حمایت و راهبری انجمن های علمی دانشجویی گردد و ضمن فراهم کردن زمینه های مناسب برای کشف، جذب و شکوفایی استعدادها و بروز خلاقیت های علمی دانشجویان و آینده سازان کشور، راهگشای تعمیق دانش و بینش علمی دانشجویان باشد و با تربیت نیروی انسانی خودجوش، متدین، مسئول و با انگیزه، موجب تقویت و تحکیم پیوندهای جامعه علمی دانشجویی با صنعت و سایر مجامع علمی شده و به ارتقاء مهارتهای تخصصی دانشجویان و ترویج کارآفرینی منجر شود.

حسین خوشدل معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان نیز گفت: آیین نامه انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی به منظور تأسیس، فعالیت، حمایت، نظارت، ارزیابی و هدایت انجمن های علمی و دانشجویی و با هدف ترویج و حمایت از پژوهش و تولید علمی در دانشگاه آزاد اسلامی تدوین شده است.

وی ادامه داد :این آیین نامه به تفصیل در اختیار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفته و شامل مواردی از جمله مأموریت انجمن های علمی دانشجویی، اهداف انجمن های علمی دانشجویی، کلیات انجمن ها، اساسنامه انجمن، نحوه تأسیس انجمن، شرایط، انواع و نحوه عضویت، فعالیت انجمن ها، ارزیابی و رتبه بندی انجمن ها و ... است.

محمدرضا محققی رئیس باشگاه پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان هم در این نشست گفت: اساسنامه انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی نیز با اهدافی از جمله ایجاد زمینه های مناسب برای کشف، جذب و شکوفایی استعدادها و بروز خلاقیت های علمی دانشجویان در قالب فعالیت های گروهی و مشارکتی، تعمیق دانش و بینش علمی دانشجویان با بهره گیری از تجربه مهارتی متخصصان، توان علمی اعضای هیأت علمی و امکانات دانشگاه، تربیت نیروی انسانی خودجوش و با انگیزه و ... تدوین شده و در اختیار واحدهای دانشگاهی قرار گرفته است.

گفتنی است؛ تعداد 6 انجمن علمی دانشگاه موفق به دریافت مجوز شدند و روند اخذ مجوز دیگر انجمن های علمی دانشجویی این دانشگاه در جریان است.

کد خبر 1726490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha