زنان مسلمان، بلندترین قله آفریقای شمالی را برای کمک به ایتام فتح کردند

گروهی از زنان مسلمان «بلکبرن» انگلیس با موفقیت از کوه «توبکال»، بلندترین قله آفریقای شمالی با ارتفاع چهار هزار و ۱۶۷ متر صعود کردند تا برای یتیم خانه‌های محلی کمک مالی جمع کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « aboutislam»، گروهی از زنان مسلمان «بلکبرن» انگلیس با موفقیت از کوه «توبکال»، بلندترین قله آفریقای شمالی با ارتفاع چهار هزار و ۱۶۷ متر صعود کردند تا برای یتیم خانه‌های محلی کمک مالی جمع کنند.

تیم زنان کوهنورد بلکبرن به سرپرستی «زینب جوگی»، مدیر آکادمی دفاعی «Z» صعود از کوه توبکال که تجربه‌ای بسیار سخت برای آنها بود را در کارنامه خود برای انجام امور بشردوستانه ثبت کردند.

جوگی در ارتباط با این صعود گفت: این سفر طی چهار روز برنامه ریزی شده بود، اما شرایط پیش بینی نشده سفر را به یک تجربه ای سخت و چالش برانگیز تبدیل کرد.

وی افزود: با وجود چالش‌ها، چهار نفر از شش کوهنورد به قله رسیدند. هدف این سفر حمایت از یتیم خانه‌ها و کمک به کودکان بی‌سرپرست با مشارکت زنان مسلمانی بود که دغدغه‌های بشردوستانه دارند.

جوگی تصریح کرد که تیم او می‌خواهد یک تعامل صمیمانه با کودکان در پرورشگاه ها داشته باشد و به همین دلیل تصمیم گرفت کاری را برای جمع‌آوری کمک به این افراد انجام دهد.

وی از طرف آکادمی دفاعی Z که متعلق به خودش است از تمام اهداکنندگانی که کمک‌هایشان تاثیر قابل‌توجهی بر زندگی این کودکان داشته است، تشکر کرد.

مدیر آکادمی دفاعی «Z» گفت: این سفر فقط یک چالش فیزیکی نبود، بلکه سفری برای غلبه بر ترس‌ها و فراتر رفتن از محدودیت های شخصی بود.

زینب جوگی که رکورددار گینس استبر موفقیت این سفر به عنوان گواهی بر قدرت و اراده زنان مسلمان تاکید کرد.

وی در این باره گفت: این ماموریت، تعهد آکادمی دفاعی Z به توانمندسازی زنان از طریق فعالیت‌های چالش برانگیز و آموزش دفاع شخصی را نشان داد.

مدیر آکادمی دفاعی «Z» ابراز امیدواری کرد که صعود زنان مسلمان از کوه توبکال الگویی برای همه زنان برای انجام امور خیریه از طریق فعالیت‌های ورزشی که رکن اصلی سلامت فیزیکی انسان‌ها است، باشد.

کد خبر 1772162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha