اقتدار و شکوه ایران اسلامی برگرفته از وحدت است

قناعت با تأکید بر اینکه اقتدار و شکوه ایران اسلامی برگرفته از وحدت است، گفت: در شرایط کنونی وظیفه اصلی همه ما خدمت و حفظ وحدت در جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد قناعت امروز (9 مهر) در نشست مشترک علما، بزرگان و متنفذین اهل تسنن و شیعه خراسان جنوبی با عنوان همایش امت محمد (ص) با اشاره به تقارن هفته وحدت امسال با هفته دفاع مقدس اظهار کرد: هفته دفاع مقدس یادآور مجاهدت‌ها، ایثارگری‌ افرادی است که در هشت سال جنگ تحمیلی جانفشانی کردند که باید قدردان آنان باشیم.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه دشمن در جنگ تحمیلی سه هدف اصلی نابودی انقلاب، نابودی نظام مقدس جمهوری اسلامی و از بین بردن تمامیت ارضی را در سر داشت، ادامه داد: آمریکا و انگلیس از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون ۱۷ تا ۲۰ فتنه از جمله توطئه تجزیه طلبان، توطئه خلق عرب، جریان کور فرقان، هشت سال جنگ تحمیلی، جریان منافقین با ترور ۱۷ هزار نفر، فتنه کوی دانشگاه، کودتای نوژه و فتنه‌های ۷۸ و ۸۸ را علیه ما طراحی کردند.

قناعت با بیان اینکه هریک از این فتنه‌ها اگر در هر کشوری رخ می‌داد، آن کشور و هیات حاکمه سرنگون می‌شد، خاطر نشان کرد: اما جمهوری اسلامی ایران همچنان روی پای خود ایستاده و حرکت آن رو به جلو است.

وی به آخرین فتنه دشمنان علیه نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: اغتشاشات سال گذشته فتنه چند بُعدی به لحاظ سیاسی، اقتصادی، رسانه‌ای، فرهنگی، امنیتی، روانی، دینی و قومیتی بود که از آن به عنوان فتنه و جنگ ترکیبی نام می‌برند.

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: دشمن جنگ ترکیبی تمام عیار را علیه ایران راه انداخته‌ است اما علیرغم این فتنه‌ها روی پای خود ایستاده‌ایم چون دست خداوند بالای سر این انقلاب و مردم است.

قناعت با اشاره به اینکه امروز انقلاب اسلامی به مسیر پیشرفت و تعالی خود ادامه می‌دهد و به الگوی سایر کشورهای جهان تبدیل شده‌ است، افزود: انقلاب اسلامی محور مقاومت برای کشورهای جهان اسلام شده‌ و در حال محصول‌دهی است

وی کشورهای جهان اسلام با مقلاومت دیگر زیر سیطره آمریکا و انگلیس نمی‌روند و اجازه نمی‌دهند که منابع آنان توسط استکبار به غارت برود، اضافه کرد: در شرایط کنونی وظیفه اصلی همه ما خدمت و حفظ وحدت در جامعه است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مسئولان باید خدمت‌رسانی و کار شبانه‌روزی به مردم را با جدیت در دستور کار خود داشته باشند، گفت: اما وظیفه مردم شیعه و سنی و قومیت‌ها، حفظ و تقویت وحدت است چرا که این اقتدار و شکوه ایران اسلامی برگرفته از وحدت است.

قناعت با تاکید بر اینکه اکنون نگاه همه آزادیخواهان جهان به وحدت شیعه و سنی در ایران اسلامی است و جامعه ما را الگویی برای خودشان قرار می‌دهند، افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند که از بخش زیادی از مسیر با وجود شیب‌ تند عبور کرده‌ایم و به قله‌ها نزدیک شده‌ایم بنابراین امروز روز خسته شدن و ناامیدی نیست.

کد خبر 1726533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha