اردن: سوزاندن قرآن در سوئد به «نفرت و خشونت» دامن می‌زند

اردن اجازه دادن به یک افراط گرا برای سوزاندن یک نسخه از قرآن در شهر مالمو سوئد را محکوم کرد و آن را «برانگیختن نفرت و خشونت» دانست.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شفقتنا، وزارت اوقاف اردن در بیانیه ای اقدام مقامات سوئدی در اجازه دادن به سیلوان مومیکا، شهروند عراقی مقیم این کشور برای سوزاندن یک نسخه از قرآن کریم را محکوم کردند.

این وزارتخانه تاکید کرد: اردن چنین اقداماتی را که ناقض و توهین به مقدسات نمادهای مذهبی است و تنها به دامن زدن نفرت و خشونت منجر می‌شود و همزیستی مسالمت‌آمیز را تهدید می‌کند، رد و محکوم می‌کند.

وزارت اوقاف اردن در ادامه این بیانیه، خواستار توقف تکرار این اعمال و لزوم جرم انگاری آن، ترویج فرهنگ صلح و پذیرش دیگران، نفی افراط گرایی و تعصب و مقابله با مظاهر فزاینده اسلام هراسی شد.

روز شنبه، سیلوان مومیکا بار دیگر یک نسخه از قرآن را در شهر مالمو تحت حفاظت پلیس سوزاند، در حالی که پلیس تعدادی از معترضان را به دلیل این حادثه دستگیر کرد.

اخیراً حوادث مکرر در سوئد و دانمارک مبنی بر سوزاندن و هتک حرمت افراط گرایان به قرآن در مقابل سفارتخانه های کشورهای اسلامی واکنش های عربی و اسلامی را در پی داشته است.

کد خبر 1726558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha