درمانگاه سالمندان در ۴ شهرستان خراسان جنوبی راه‌اندازی شد

مصطفوی از راه‌اندازی درمانگاه سالمندان در چهار شهرستان بیرجند، طبس، قاین و فردوس استان خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، نرجس مصطفوی امروز (9 مهر) در نشست خبری به مناسبت هفته سالمند اظهار کرد: در حال حاضر خدمات غیرپزشکی شامل تشکیل پروند الکترونیک و انجام مراقبت‌های سالمندی، بررسی اختلالات تغذیه‌ای، بررسی افسردگی، غربالگری و تشخیص زودرس سرطان پستان، و روده بزرگ، انجام آزمایشات قند، چربی به صورت رایگان، مشاوره تغذیه و روانشناسی در صورت نیاز، آموزش شیوه زندگی سالم در دوزه سالمندی، انجام واکسیناسیون آنفولانزا برای گروه‌های پرخطر،  و ... برای سالمندان استان انجام می‌شود.

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه مراکز جامع سلامت دوستدار سالمند و کلینیک درد در چهار شهرستان بیرجند، طبس، فردوس و قاین راه‌اندازی شده است، افزود: توسعه این مراکز در آینده برای ارائه خدمات به سالمندان استان در دستور کار است.

وی یادآور شد: کلینیک درد از خردادماه سال جاری در محل درمانگاه تخصصی بیمارستان امام رضا (ع) بیرجند همه روز در شیفت عصر با ۲ دکتر فوق تخصص درد به ویزیت بیماران و سالمندان می‌پردازد.

مصطفوی ادامه داد: همچنین کلینیک سالمندان بیرجند در بیمارستان رازی روزهای شنبه، یکشنبه، دوشنبه و چهارشنبه در شیفت صبح فعال است.

علی اربابی-  مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی نیز در این نشست با تاکید بر ضرورت توجه به نیازهای بهداشتی و درمانی سالمندان اظهار داشت: افراد در دوران سالمندی بیش از هر دوره دیگری در زندگی نیازمند مراقبت‌های جسمی و روانی هستند.

وی به راه اندازی صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج اشاره کرد و گفت: از آنجایی که بیشتر سالمندان مبتلا به بیماری‌های خاص یا صعب العلاج هستند از مزایای این صندوق می‌توانند در تامین بخش زیادی از هزینه‌های درمانی بهره بگیرند.

اربابی بیان کرد: ۱۰۷ بیماری خاص در استان تحت پوشش این صندوق هستند و مشکلات مربوط به آلزایمر و زوال مغز اکنون پوشش بیمه‌ای خوبی از این صندوق دارد.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال ۳۰ میلیارد ریال فاکتور به بیماران تحت پوشش صندوق بیماری‌های خاص در استان پرداخت شده و بیش از سه یا چهار برابر این مبلغ نیز به طور مستقیم زمانی که فرد به مراکز درمانی مراجعه می‌کند، پرداخت می‌شود.

کد خبر 1726565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha