باید تلاش کنیم جامعه دینی و امت اسلامی در رفاه و آسایش باشند

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:ما باید در همه ابعاد، از حیث اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و خانوادگی تلاش کنیم که انسانها به آرامش برسند و جامعه دینی و امت اسلامی در رفاه و آسایش باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یاسوج، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، آیت الله «سید نصیر حسینی» در وبینار سی و هفتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی اظهار کرد: از نگاه دین اسلام، انسان محور نظام آفرینش است و خداوند، جهان را برای انسان خلق کرده و آن را در خدمت انسان قرار داده است.

 

وی افزود: بر اساس فرموده خداوند در قرآن کریم، کشتن یک انسان بی گناه به منزله کشتن همه انسانها است؛ یعنی آنقدر یک انسان در پیشگاه خداوند قدر و منزلت دارد که اگر خونش به ناحق ریخته شود گویی که همه انسانها کشته شده اند و اگر کسی یک انسان را حیات ببخشد، گویی که همه انسانها را حیات بخشیده است، لذا بر اساس دیدگاه اسلام، قرآن و خداوند باید جان، آبرو و سرمایه های انسانی حرمت داشته باشد.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: افرادی که به راحتی آبروی انسان ها را می برند و خون آنها را می ریزند، از آیین و شریعت اسلام به دورند؛ لذا ما باید تلاش کنیم به انسانها زندگی و آبرو ببخشیم و حیات مادی و معنوی بدهیم. همه انبیا و اولیا نیز رنج کشیدند تا انسانها نه در دنیا و نه در آخرت دچار رنج، عذاب و گرفتاری نشوند.

 

وی با بیان اینکه افکار و قلم هایی که تلاش دارند به سادگی انسانها را از بین ببرند،افکار شیطانی هستند، تأکید کرد: این افکار، افکار اسلامی نیست مانند تکفیری ها که اسلام را یک دین خشونت بار و جنایتکار معرفی می کنند. اسلام آن چیزی است که مکتب اهل البیت (ع) و قرآن کریم آن را معرفی فرموده اند.

آیت‌الله حسینی گفت: از این رو ما باید در همه ابعاد، از حیث اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و خانوادگی تلاش کنیم که انسانها به آرامش برسند و جامعه دینی و امت اسلامی در رفاه و آسایش باشند چرا که این خواست پروردگار است.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت:ما باید زیرساخت های فرهنگی و معنوی را آماده کنیم که انسانها در دنیا و آخرت به رنج نیفتند و در صلح و صفا و صمیمت و اخلاق زندگی کنند. این چیزی است که مکتب اسلام و اهل بیت و قرآن خواسته اند.

کد خبر 1726607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha