جریان تکفیری، اعتقاد جوانان را نشانه گرفته است/ جمهوری اسلامی نعمت بزرگ الهی است

دکتر عمراف گفت: جریان تکفیر به سراغ جوانان می رود تا آنان را منحرف کنند چون تجربه و پختگی ندارند و با همان ها، انحراف و فتنه در جامعه ایجاد می کنند. جهان اسلام باید همبستگی داشته باشد و دفاع مقدسی علیه این جریان اتفاق بیفتد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، دکتر نصیب‌اله عمراف استاد دانشگاه جامعه المصطفی گلستان از اهل سنت کشور تاجیکستان امروز (یکشنبه ۹ مهر) در جشن هفته وحدت در شهرستان گمیشان اظهارکرد: ما در فرهنگ اسلامی همانطور که همه انسان ها در طول تاریخ از ابتدا تا امروز، هم روزهای خوشی و هم روزهای ناخوشی دارند، ما نیز از آن برخورداریم. انسان در روزهای عید و خوشی جشن می‌گیرد و در روزهای مصیبت، ماتم‌زده است.

عالم اهل سنت کشور تاجیکستان ادامه داد: وجود پیامبر اکرم (ص) هم رحمت و هم فضل خداوند است. درآیه ۴ سوره جمعه پس از آنکه خداوند از بعثت پیامبر (ص) صحبت می‌کند، پیامبر و رسالت او را فضل الهی توصیف می‌کند.

وی افزود: اگر پیامبر (ص) فضل الهی برای امت باشد یعنی رحمت الهی برای همه عالمیان است. گاهی اوقات برخی تبلیغات مسموم و کج سلیقگی‌هایی بین امت اسلامی بعضا دیده حرف‌های نسنجیده شنیده می‌شود که جشن ولادت، بدعت است.

دکتر عمراف ادامه داد: هفته وحدت امسال با هفته دفاع مقدس در توالی هم قرار گرفتند و این ایام پر از خیر و برکت است. جمهوری اسلامی که بر پایه انقلاب شکوهمند اسلامی ایران شکل گرفته است و امروز به سمت تعالی می رود، یک نعمت بزرک است و باید قدر بدانیم.

وی خاطرنشان کرد: در خارج از جغرافیای ایران اگر کسی زندگی کند تفاوت این کشور را با دیگر مناطق متوجه می‌شود. برکات اینجا در جای دیگر نیست. در این کشور انسان با خیال راحت بندگی خدا را انجام می دهد و ارزش های دینی و قرآنی جاری است.

عمراف بیان کرد: در برخی کشورهایی که به ظاهر مسلمان هستند ورود فرزندان مسلمان را به مساجد و گرفتن حجاب را ممنوع کردند. اگر امروز در جمهوری اسلامی مردم یکپارچه هستند به برکت نظام اسلامی است.

وی گفت: اگر در دفاع مقدس همبستگی مردمی نبود پیروزی بر متجاوزین امکان نداشت اما این وحدت و یکپارچگی سبب شد که حتی یک وجب از خاک این کشور از دست نرود. آنچه که نگران کننده است و این وحدت را تهدید می کنند دشمنانِ مسلمانان و غربِ بی‌خدا و کافر امروز است که با تمام وقاحت به مقدسات مسلمانان توهین می‌کنند.

استاد اهل سنت جاپعه المصطفی العالمیه گلستان گفت: جریان تکفیر به سراغ جوانان می رود تا آنان را منحرف کنند چون تجربه و پختگی ندارند و با همان ها، انحراف و فتنه در جامعه ایجاد می کنند. جهان اسلام باید همبستگی داشته باشد و دفاع مقدسی علیه این جریان اتفاق بیفتد.

کد خبر 1726626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha