حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان خراسان جنوبی با بسته ۲ هزار میلیارد تومانی

صدری‌مهر از فعال‌سازی بسته ۲ هزار میلیارد تومانی به مدت دو سال برای حمایت‌های قانونی از فعالیت‌های دانش‌بنیان این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، محمدجواد صدری‌مهر شامگاه یکشنبه (9 مهر) در ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان استان اظهار کرد: اگر چه زیست بوم فناوری در خراسان جنوبی نسبت به سایر استان‌های کشور عقب ماندگی‌هایی دارد اما استعدادهای خدادادی و سرمایه‌های بی‌نظیر هم در این استان وجود دارد که نویدبخش است.

دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور با بیان اینکه براساس توافق انجام شده مدیریت رشد فعالیت‌های دانش‌بنیان را استانداری خراسان جنوبی بر عهده خواهد گرفت، افزود: معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری نیز سیاست‌گذاری و حمایت‌های لازم را خواهد داشت.

وی از فعال‌سازی بسته ۲ هزار میلیارد تومانی به مدت دو سال برای حمایت‌های قانونی از فعالیت‌های دانش‌بنیان این استان خبر داد و گفت: مدیریت این حمایت‌ها بر عهده استان است و هر ۶ ماه یکبار از طرف معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور ارزشیابی خواهد شد.

صدری‌مهر با بیان اینکه طرح‌های دانش‌بنیان خراسان جنوبی باید به مرحله تجاری‌سازی و صنعتی‌سازی برسد، تصریح کرد: وصل شرکت‌های دانش‌بنیان به صنعت از مهمترین اقداماتی است که پیگیری خواهد شد.

رضا اسدی‌فر- معاون توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی ریاست جمهوری نیز در این نشست با اشاره به اینکه ۹۰ درصد شرکت‌های دانش‌بنیان خراسان جنوبی نوپا هستند، اظهار کرد: اگر در آخرین سال مالی فروش کل شرکت دانش‌بنیان، کمتر از ۵۰ میلیارد ریال باشد، «نوپا» محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: در نظام جدید ارزیابی باید شرکت‌ها سالانه بر اساس چند شاخص مشخص اعم از میزان «تولید» یا تعداد «نیروی انسانی» سیر رشد خود را ارائه کنند.

اسدی‌فر با بیان اینکه سرمایه صندوق‌های استانی پژوهش و فناوری باید به ۶۰ میلیارد تومان برسد در غیر این صورت، مجوز صندوق استان لغو خواهد شد، افزود: باید سهام داران فعلی نسبت به افزایش سرمایه صندوق استان اقدام کنند، اگر نمی‌توانند باید سرمایه‌گذار جدید ورود کنند.

کد خبر 1726632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha