لزوم افزایش حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان خراسان جنوبی

اشرفی با اشاره به وجود مشکلات و محددیت‌هایی در حوزه حمایت مالی از شرکت دانش‌بنیان استان تأکید کرد: باید حمایت از شرکت‌های خراسان جنوبی از مرکز افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد اشرفی شامگاه یکشنبه (9 مهر) در ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان استان اظهار کرد: تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور و استانداری خراسان جنوبی در آینده نزدیک منعقد خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی افزود: در قالب تحقق اهداف این تفاهم‌نامه، طرح‌های پیشنهادی خوبی در استان وجود دارد که با حمایت مالی از این طرح‌ها می‌توان در راستای توسعه اقتصادی استان گام برداشت.

وی با اشاره به وجود مشکلات و محددیت‌هایی در حوزه حمایت مالی از شرکت دانش‌بنیان تأکید کرد: باید حمایت از شرکت‌های دانش بنیان استان از مرکز افزایش یابد.

اشرفی ادامه داد: همچنین سرمایه صندوق پژوهش و فناوری استان حدود ۳ میلیارد تومان است که انتظار می‌رود در تامین منابع مالی این صندوق حمایت‌هایی بیشتری صورت گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی بر حمایت از پارک علم و فناوری استان برای تکمیل سریعتر پروژه ساختمان نیمه تمام آن تأکید کرد و افزود: همچنین باید فرایند صدور مجوز خانه خلاق استان تسهیل شود.

وی  در پایان عنوان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان باید در راستای ارزش افزوده محصولات راهبردی استان از جمله زرشک، زعفران و عناب و سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی و ظرفیت‌های معدنی ورود کنند.

کد خبر 1726641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha