هفته وحدت زمانی برای اشتراک و وحدت بیشتر بین مذاهب اسلامی است

ماموستا شیخی گفت:هفته وحدت برای جهان اسلام یک رویداد مهم و تاثیرگذار و زمانی برای اشتراک و وحدت بیشتر بین مذاهب اسلامی است.

ماموستا ملااحمد شیخی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه ضمن تبریک بمناسبت فرا رسیدن هفته وحدت ،گفت: پیامبر اکرم ، از بعثت تا رحلت همواره در آموزش ها و تعالیم خود و در عمل ، در جهت نفی تفرقه و اختلاف ، تحکیم پایه های وحدت ، همبستگی ، اخوت و همدلی میان مسلمین و حتی تفاهم با غیر مسلمین غیر معارض از اهل کتاب گام نهاده است.

امام جمعه شهرستان ثلاث باباجانی افزود: بنیانگذار مکتب نجات بخش اسلام، پیامبر رحمت و عزّت دعوت خویش را با شعار توحید آغاز کرد و تمام همّ و غمّ خویش را بر ایجاد وحدت و حفظ آن در جامعه اسلامی، بنا نهاد لذا هم گفته‏ های او وحدت آفرین و انسجام بخش بود و هم رفتارهای او اتحاد بخش و اختلاف زدا بود.

وی خاطر نشان کرد: شکّی نیست که وحدت یک ملّت و انسجام پیروان یک مکتب باعث عزّت و قدرت و شوکت آنان می شود، و به این جهت در طول تاریخ کسانی با قدرت و پیروز بوده اند که انسجام و وحدت خویش را حفظ کرده اند. 

ماموستا شیخی تصریح کرد:خداوند در قرآن تمامی‌پیروان ادیان توحیدی را به وحدت بر اساس مشترکات فرا می خواند. آیات فراوان در قرآن هست که تاکید بر وحدت مسلمانان و یکپارچگی آنان دارد. از نظر عقل و منطق هم، کسانی که خداوند را، پیامبرش را و کتاب پیامبر را قبول دارند؛ باید در یک جبهه واحد باشند. هر کتاب آسمانی مسلمانان، به همان اندازه که بر روی وحدت آنان تاکید شده، از تفرقه و جدایی میان مسلمانان نهی شده است. 

امام جمعه شهرستان ثلاث باباجانی اظهار کرد: قدرت بزرگ اسلامی و تمدن اسلامی که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) تاکید فراوان بر آن دارند، در سایه تحقق امت اسلامی و وحدت مسلمانان شکل می‌گیرد وجامعه اسلامی نیاز دارد که این وحدت و انسجام را در میان تمام اقشار و سطوح مختلف مسلمانان از نظر سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و معنوی و دیگر ساحت‌ها، تقویت کند.

وی گفت:اکنون دشمنان به خوبی می‌دانند که وحدت و برادری مسلمین راه هرگونه نفوذ را بر آنان خواهد بست بنابراین از هر وسیله و امکاناتی برای ضربه زدن به این وحدت مسلمین بهره برداری می‌کنند.

کد خبر 1726647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha