جمعیت سالمندی در استان مرکزی رو به افزایش است

زیلابی با اشاره به اینکه ۱۳ درصد جمعیت استان را سالمندان تشکیل می دهند، گفت: جمعیت سالمندی در استان مرکزی رو به افزایش است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، اردلان زیلابی ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی و هفته تکریم سالمندان، گفت: سالمندان ارزش فراوانی در جامعه دارند و زحمات بسیاری را در گذشته کشیده اند که باید دوران سالمندی خوب و سرشار از آرامشی را سپری کنند.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به اینکه ۱۴۵ هزار نفر سالمند در دانشگاه علوم پزشکی اراک از طریق سامانه سیب شناسایی شده‌اند، افزود: این تعداد معادل ۱۳ درصد جمعیت استان است.

وی با بیان اینکه این عزیزان از مراکز جامع سلامت خدمات دریافت می‌کنند، ادامه داد: جمعیت سالمندی در استان مرکزی رو به افزایش است

این مقام مسئول ادامه داد:  شعار هفته تکریم سالمندان «تحقق وعده‌های اعلان جهانی حقوق سالمندان» است که باید همگان به ویژه مسئولان امر به آن توجه جدی داشته باشند.

زیلابی در ادامه به ارایه خدمات به سالمندان در مراکز تحت پوشش علوم پزشکی اشاره کرد و بیان کرد: خدماتی که برای سالمندان در مراکز بهداشتی شامل خانه های بهداشت، مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی و پایگاه ها انجام می شود؛ شامل ارزیابی فشارخون، دیابت، خطرسنجی، سقوط و عدم تعادل، تغذیه و کلاس های آموزشی شیوه زندگی سالم در دوران سالمندی است.

سرپرست معاونت بهداشتی، ضمن اشاره به اینکه براساس سرشماری سال ۹۵ استان مرکزی دومین استان سالمند است؛ ادامه داد: شناسایی سالمندان از نظر خطر پذیری که شامل پرخطر و بسیار پرخطر است و این سالمندان پس از تشخیص براساس نیازهای سالمندی به دستگاههای حمایتی معرفی می شوند.

این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌هایی در راستای هفته ملی سالمند و فعالیت‌های مختلف آموزشی و اطلاع رسانی انجام شده است، گفت: امید است با انجام این اقدامات، بتوان در جهت افزایش آگاهی این قشر گرانقدر و حفظ سلامت آن‌ها گام‌های موثری برداشت.

کد خبر 1726669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha