درخشش هنرمند خراسان شمالی در جشنواره موسیقی اقوام سنندج

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: هنرمند خراسان شمالی در جشنواره موسیقی اقوام سنندج موفق به کسب مقام برتر شد و خوش درخشید.

نقی صادقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: در آیین افتتاحیه جشنواره موسیقی اقوام که در سنندج جایزه بخش آهنگسازی و تنظیم به آقای رضا وحدانی هنرمندی از صدا و سیمای خراسان شمالی رسید.

 وی خاطرنشان کرد: هفته وحدت و میلاد با سعادت حضرت ختمی مرتبت حضرت محمد(ص) اولین جشنواره موسیقی سنه ویژه  اقوام ایرانی با شرکت ۲۴ گروه از ۱۸ قوم در سنندج برگزار شد.

صادقی این جشنواره را ضرب‌آهنگ حماسه و پاسداشت همدلی اقوان ایرانی برشمرد که با هر زادبوم و هر نگاهی، سرودشان ملی و پرچم همیشگی با نشان الله دیدنی است و اضافه کرد: اقوام ایرانی، رنگین‌کمانی هستند که هر رنگش به تنهایی نمی تواند کمال را به زیبایی روایت کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی عنوان کرد: ۲۵ گروه از ۱۸ قوم مختلف از سراسر کشور برای اجرای در اولین جشنواره موسیقی اقوام ایرانی در کردستان انتخاب شده ایت که از ۸ تا ۱۱ مهر در مناطق مختلف سنندج، برنامه اجرا می‌کنند.

صادقی تصریح کرد: تاریخ اقوام ایرانی سرشار از اسطوره‌های بی بدیل است که در کردستان هم، آوازه این هنر به بلندای قله‌های سر به فلک کشیده‌اش استوار است، هر قوم در ترانه و روایت موسیقی‌ آن داستانی دارد که یا روایت عشقی آسمانی است و یا اسطوره‌های مهر و ظلم ستیزی را در متن خود دارد.

وی بیان کرد: توجه به مساله مهم استعدادیابی در بین جوانان و ایجاد شادی و نشاط اجتماعی از مهم‌ترین اولویت‌ها در تدوین و اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در ایام مختلف سال است.

 

کد خبر 1726681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha