پخش زنده آیین سنتی مذهبی قالیشویان اردهال از شبکه اصفهان و قرآن

مسئول ستاد برگزاری مراسم قالیشویان کاشان از پخش زنده آیین سنتی مذهبی قالیشویان اردهال از شبکه اصفهان و قرآن خبر داد.

محمد احترامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شمال استان اصفهان گفت: در آستانه فرارسیدن آیین سنتی مذهبی قالیشویان اردهال، ویژه برنامه های متنوع و متعددی برای زائران و مجاوران حرم مطهر حضرت سلطانعلی بن امام محمدباقر(ع) تدارک دیده شده است.

مسئول ستاد برگزاری مراسم قالیشویان کاشان افزود: نخستین ویژه برنامه این ایام آیین "جمعه جار" بود که  بر اساس سنتی دیرینه یک هفته قبل از آیین قالیشویان برگزار می شود و امسال این مراسم، پنجشنبه شب ششم مهرماه در مسجد جامع فین کاشان برگزار شد.

احترامی ادامه داد: مراسم عزاداری شهادت حضرت سلطانعلی(ع) از چهارشنبه در آستان مقدس امامزاده علی بن امام محمد باقر(ع) اردهال کاشان برگزار خواهد شد و سخنران این مراسم حجت‌الاسلام صدیقی و مداح اهل بیت عصمت و طهارت نیز سیدحسن ساداتی خواهد بود.

وی افزود:  سخنران مراسم پنج شنبه حرم حضرت سلطانعلی بن امام باقر(ع)، حجت‌الاسلام سیدسعید حسینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان و مداح اهل بیت عصمت و طهارت نیز سیدمهدی میرداماد است.

مسئول ستاد برگزاری مراسم قالیشویان کاشان به قدمت یک هزار و ۳۲۹ ساله مراسم قالیشویان اشاره کرد و افزود: مراسم ویژه قالیشویان جمعه ۱۴ مهر با سخنرانی حجت‌الاسلام حسینی قمی، کارشناس مذهبی صدا و سیما و برنامه سمت خدا و مداحی مداح اهل بیت عصمت و طهارت سیدمهدی میرداماد برگزار خواهد شد.

احترامی ادامه داد: با توجه به هماهنگی‌های به عمل آمده مراسم سنتی مذهبی قالیشویان اردهال به صورت زنده از شبکه‌های اصفهان و شبکه قرآن سیما پخش می‌شود.

مسئول ستاد برگزاری مراسم قالیشویان کاشان افزود: همچنین پیاده‌روی عاشقان و دلدادگان حضرت سلطانعلی(ع) از ساعت ۷ صبح از محل مسجد جامع فین کاشان شروع خواهد شد و از معابر اصلی شهر کاشان عبور می‌کند.

احترامی تصریح کرد: همچنین فضاسازی محیطی ویژه ای با نصب پرچم‌های قرمز و سبز ویژه مراسم قالیشویان از کاشان به سمت مشهد اردهال توسط جوانان اهالی منطقه فین کاشان انجام شده است.

کد خبر 1726707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha