برگزاری همایش «یاوران وقف» در 31 استان/طرح شمیم خدمت در 500 بقعه متبرکه اجرا شد

حجت الاسلام نوروزپور با بیان اینکه طرح شمیم خدمت در 500 بقعه متبرکه کشور اجرا شده است، گفت:۵۰ هزار نفر از مردم به صورت هیئت امنا و خدام این بقاع متبرکه را اداره می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام محمد نوروزپور امروز (۱۰ مهر) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: علت سفر به خراسان جنوبی شرکت در همایش یاوران وقف است که در شهرستان طبس اجرا خواهد شد.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور عنوان کرد: امروز وضعیت اوقاف خراسان جنوبی قابل قیاس نیست و حرکت های مهمی در حوزه احیای موقوفات و مسائل اجتماعی و قرآنی صورت گرفته است و امیدواریم با کمک همه مسئولان و مردم شاهد حل تمامی مشکلات حوزه وقف و بقاع متبرکه استان باشیم.

وی در خصوص برنامه های هفته وقف در کشور گفت: همایش یاوران وقف در ۳۱ استان از جمله خراسان جنوبی برگزار خواهد شد و از خیرین و واقفیان و هیئت امنای بقاع متبرکه تجلیل به عمل خواهد آمد و برنامه محوری این همایش دوشنبه هفدهم مهرماه در تهران برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام نوروزپور ادامه داد: ۶ نشست تخصصی علمی در حوزه وقف با موضوعات کاربردی وقف، قرآنی، منابع طبیعی، بهره وری موقوفات، مسئولیت اجتماعی و شرکت های دانش بنیان در کشور برگزار خواهیم کرد.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در ادامه عنوان کرد: ۳۰ شرکت دانش بنیان مورد حمایت سازمان اوقاف در زمینه های مختلف از جمله انرژی خورشیدی، تولید بذر و غیره قرار گرفته اند و در ساختمان این سازمان مستقر شده اند.

وی با بیان اینکه بقاع متبرکه دولتی نیستند، افزود: ۵۰ هزار نفر از مردم به صورت هیئت امنا و خدام این بقاع متبرکه را اداره می کنند و در طول تاریخ نیز توسط مردم اداره شده اند و نقش سازمان اوقاف یک نقش مدیریتی است.

حجت الاسلام نوروزپور ادامه داد: بیش از ۸۰ هزار مسجد و حسینیه و تکایا در کشور وجود دارد و نمی توانیم ردیف بودجه خاصی را اختصاص دهیم.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در خصوص طرح قرار دوازدهم عنوان کرد: در راستای اجرای این طرح از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار بسته معیشتی در کشور توزیع شده است و ۷۰ درصد از هزینه این بسته ها را مردم پرداخت کرده اند.

وی به طرح شمیم خدمت اشاره کرد و افزود: این طرح به منظور اشتغال زایی در ۵۰۰ بقعه متبرکه در حال اجرا است و در این زمینه کارگاه های اشتغال زایی را در جوار بقاع متبرکه برپا کرده ایم.

حجت الاسلام نوروزپور با بیان اینکه افتتاح پروژه های عمرانی در بقاع متبرکه کشور طی هفته وقف در دستور کار است، گفت: بحث راه اندازی ایستگاه های همه واقف باشیم طی این هفته در میادین و مصلی های نماز جمعه کشور و نواختن زنگ وقف در مدارس و غبارروبی و عطرافشانی بقاع متبرکه در دستور کار داریم. 

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در پایان عنوان کرد: در خصوص بحث میقات الرضا دو استان دیگر به جز خراسان جنوبی درگیر هستند و بحث میقات الرضا خراسان جنوبی را در تهران پیگیری خواهیم کرد.

کد خبر 1726729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha