رایج کردن مراسم توهین به مقدسات اسلامی؛ دست پخت انگلیس

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به سیاست های تفرقه افکنانه انگلستان در بین مسلمانان اظهار کرد: رایج کردن مراسمی در بین شیعه و سنی که توهین به مقدسات یکدیگر را تبلیغ می کنند از دست پخت های استعمار پیر انگلستان است.

«محمد حسن قدیری ابیانه»، سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا و کارشناس مسائل سیاسی درباره ضرورت حفظ وحدت در میان آحاد جامعه و کشورهای جهان اسلام در هفته وحدت به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان گفت: در حال حاضر ۵۷ کشور عضو سازمان کنفرانس اسلامی است و جمعیت مسلمانان به ۲ میلیارد می رسد، مجموعه این کشورها وسعت زیادی دارند و نصف نقاط استراتژیک مهم جهان در دست مسلمانان است.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا با بیان اینکه کشورهای مسلمان از منابع غنی طبیعی برخوردار هستند، اظهار کرد: همه مسلمانان با هر مذهبی دارای یک دین و اعتقاد واحد و الله، قرآن و پیامبری محمد مصطفی(ص) هستند؛ بنابراین اگر این کشورها با یکدیگر متحد شوند به ابرقدرتی تبدیل می شوند که قدرت های دیگر در مقابل آنها رنگی ندارند؛ این موضوعی نیست که به تازگی به آن پی برده باشیم.

وی افزود: استعمارگران از قرون گذشته با این واقعیت آشنا بودند و لذا برای جلوگیری از اتحاد این کشورها و ملت ها و امکان غارت منابع آنها سیاست تفرقه بینداز و حکومت کن را دنبال کردند که این سیاست تا امروز نیز ادامه دارد؛ استعمارگران تلاش کردند حکومت های دست نشانده در این کشورها ایجاد کنند و باید اذعان کنیم که این وضعیت در بسیاری از این کشورها هنوز ادامه دارد.

محمد حسن قدیری ابیانه با بیان اینکه استعمار برای تفرقه بیشتر در بین مسلمانان به ایجاد فرقه ها و مذاهب ساختگی دست زد، گفت: باید مسلمانان با آگاهی کامل به این موضوع در مقابل شعار تفرقه شعار وحدت جهان اسلام را مطرح کنند؛ بهاییت، قادیانیت، وهابیت بخشی از این فرقه های ساخته استعمارگران است. از طرفی دامن زدن به اختلافات قومی و قبیله ای و نژادی و اختلاف و تخاصم بین شیعه و سنی و درون اهل سنت و همچنین تلاش برای ایجاد اختلاف و انحراف در بین خود شیعیان مثل ترویج شیعه انگلیسی نمونه آن  از فعالیت های استعمارگران برای ایجاد تفرقه در میان جهان اسلام است.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به سیاست های تفرقه افکنانه انگلستان در بین مسلمانان اظهار کرد: رایج کردن مراسمی در بین شیعه و سنی که توهین به مقدسات یکدیگر را تبلیغ می کنند از دست پخت های استعمار پیر انگلستان است، در حالی که در اروپا کشورهای مختلف با وجود نژادها و مذاهب مختلف و وقوع جنگ های خونین بین شان قدرتمند شدن خود را در اتحاد دانستند و اتحادیه اروپا را شکل دادند و یورو را به عنوان پول واحد بین خود ایجاد کردند. پارلمان مشترک، سیاست خارجی مشترک لغو روادید بین خود و کلا تلاش برای حذف مرزها بین خود در امور مختلف عمل کردند اما همین کشورها در رابطه با کشورهای جهان اسلام مثل ایران به دنبال تفرقه و تجزیه این کشورها هستند.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا با بیان اینکه استعمارگران دامن زدن به قومیت گرایی، تجزیه طلبی، اختلافات مذهبی را با تمام توان در ایران دنبال می کنند،گفت: این در حالی است که منافع تمام نژادها و قومیت ها و مذاهب اسلامی در وحدت جهان اسلام است. حضرت امام (ره) با آگاهی کامل نسبت به سیاست های استعمارگران و جهان اسلام شعار وحدت اسلامی را سر دادند که این وحدت به معنی نادیده گرفتن تفاوت های مذاهب نیست بلکه وحدت حول محورها و باورهای مشترک است.

محمد حسن قدیری ابیانه با بیان اینکه اگر جهان اسلام متحد شوند به قوی ترین ابرقدرت جهان تبدیل خواهند شد، اظهار کرد: در صورت اتحاد جهان اسلام امکان غارت منابع آنها توسط استعمارگران از بین خواهد رفت و شکوفایی فراوانی برای مسلمانان صورت خواهد گرفت؛ زیرا که اکثریت مسلمانان را اهل سنت تشکیل می دهند اما در ایران اکثریت با شیعیان است.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا  با اشاره به اینکه دشمن برای اینکه پل ارتباطی بین ایران و سایر کشورهای اسلامی را خراب کند روی ایجاد تفرقه در داخل کشور ما بین شیعه و سنی سرمایه گذاری فراوانی کرده است، گفت: با وجود اینکه بخش محدودی از اهل سنت در کشور ما در  این بازی گرفتار شده و به آن دامن می زنند اما اکثریت اهل سنت به نظام جمهوری اسلامی وفادار هستند نمونه هایی از این فتنه ها را در سیستان و بلوچستان به سرکردگی عبدالحمید شاهد هستیم که مسجد آنها با حمایت کشورهای مرتجع غربی و نیز تا حد زیادی با سود حاصل از قاچاق مواد مخدر حاصل شده است ولی خوشبختانه مدیریت کشورها و اتحاد و قدرت ملت ما و افتخار و تعصب به حفظ تمامیت ارضی کشورها مانع پیروزی این فتنه ها شده است.

این کارشناس مسائل سیاسی یادآور شد: هرچند در بین شیعیان تعداد افرادی معدودی با تحریک شیعه انگلیسی و هدایت شده از انگلستان در زمین دشمن بازی کرده و به باورهای اهل سنت توهین می کنند هرچند حضرت امام و مقام معظم رهبری توهین به مقدسات برادران اهل سنت را حرام اعلام کردند. در شرایط کنونی جهان که اتحاد جماهیر شوروی مضمحل شده و آمریکا در حال از دست دادن موقعیت تک ابرقدرتی و ضعیف شدن خود است، قطب های جدیدی رو به شکل گیری است و جهان به سمت چند قطبی شدن پیش می رود ایران توانسته به یک قدرت بزرگ تاثیرگذار منطقه ای و بین المللی تبدیل شود.

وی افزود: این وحدت از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. در دوره هایی که مثل دوره کنونی که تحولات عظیم جهانی در حال وقوع است معمولا فرصت ها و تهدیدها افزایش می یابد. کشورهایی که دارند موقعیت خود را از دست می دهند حاضرند برای حفظ موقعیت خود به جنگ افروزی و کشت و کشتار دست بزنند و کشورهای که رو به قدرت گیری هستند، تلاش می کنند موقعیت خود را تحکیم ببخشند و در موقعیت بهتری قرار گیرند. در چنین شرایطی دور زدن تهدیدها و استفاده از فرصت ها از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. تحکیم وحدت جهان اسلام از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

انتهای پیام/

کد خبر 1726744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha