مساجد مهم‌ترین سنگر وحدت شیعه و سنی هستند

حجت الاسلام لیمویی با بیان اینکه قران و مساجد دو محور مهم وحدت میان مسلمانان است که قدرت جهان اسلام را چندبرابر می کند گفت: وحدت قدرت افرین اسلام را به اولین قدرت دنیا تبدیل می کند.

حجت الاسلام حمیدرضا لیمویی مسئول دارالقرآن بسیج در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد هفته وحدت گفت: یکی از نقاط وحدت با تمام فرق اسلامی مسجد است زیرا ما مسجد را مقدس می شماریم و خانه خدا می دانیم و اهتمام به حضور در مساجد و نماز جماعات داریم. مساجد از مصادیق وحدت فرق اسلامی به شمار می روند و برخی مساجد شیعه و سنی در ایام مختلف در جشن های مشترک مانند عید فطر، ولادت پیامبر و  ... دور هم جمع می شوند. جایی که فرق اسلامی را در کنار یکدیگر جمع می کند و آنها را به اجتماع با شکوه تبدیل می کند، آن مکان مسجد است؛ به همین دلیل نقش مسجد بسیار مهم است و گردآورنده فرق اسلامی محسوب می شود.

مساجد مهمترین سنگر وحدت شیعه و سنی هستند

وی گفت: مهمترین سنگر وحدت مساجد هستند که شیعه، سنی و تمام فرق در آن حضور دارند و می توانند امت واحده را در مساجد شکل دهند؛ چنانچه در سراسر کشور این اتفاق می افتد و شیعه و سنی در همین ایام جشن می گیرند و این نقش کلیدی مساجد است.

وحدت قدرت افرین اسلام را به اولین قدرت دنیا تبدیل می کند

حجت الاسلام لیمویی در مورد برکات وحدت اظهار داشت: رهبر انقلاب همواره بر موضوع وحدت تاکید داشتند و فرمودند وحدتی مورد نظر است که قدرت آفرین باشد. وقتی صحبت از وحدت می شود بدان معنا نیست که شیعه با عقایدش خود را کنار بکشد و یا خود را به دیگر فرق اسلامی نزدیک کند. در واقع وحدت بدین معنا است که قدرت آفرین باشد یعنی شیعه و سنی با اختلاف عقایدی که دارند در کنار یکدیگر برای تشکیل امت واحده و مقابله با طواغیتی که اسلام ستیز هستند و می خواهند اسلام را به نابودی بکشانند، متحد هستند. وحدتی که از آن صحبت می شود موجبات قدرت را فراهم می کند یعنی شیعه دست به دست هم دهند تا اسلام قدرت سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی اول دنیا شود.

تفرقه هر کشوری را با شکست مواجه می کند

وی در مورد تفرقه میان شیعه و سنی یادآور شد: تفرقه در هر کشور و میان احزاب مختلف قطعا کشور را با شکست مواجه می کند و هرگز به اهداف خود نمی رسند زیرا دایما درگیر تفرقه هایی درونی می شوند و هر جا که وحدت احزاب و اقشار مختلف جامعه را به یکدیگر گره بزند، آنها را یکصدا کرده و احزاب دینی را قدرتمند کرده و برای آنها قدرت آفرین است.

قران و مساجد دو محور مهم وحدت میان مسلمانان است که قدرت جهان اسلام را چندبرابر می کند

وی ادامه داد: نقش قرآن نیز در تحکیم وحدت باید مد نظر باشد زیرا قرآن کتابی واحد است و اگر قرآن و مساجد در میان مسلمانان به آن پرداخته شود، قطعا قدرت جهان اسلام را چندین برابر می کند. رهبر انقلاب بارها فرمودند که مشکلات جامعه ما به خاطر دوری از قرآن است یعنی اگر مسلمانان به همراه تمام آحادی که خداوند را می پرستند وحدت داشته باشند، این وحدت برای آنها قدرت آفرین است.

وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب مبنی بر اینکه هر مسجد یک پایگاه قرآن می باشد، گفت: وحدت حول محور قرآن هدف اصلی اس و وحدتی که قدرت آفرین است را شکل می دهد و امت اسلامی را به یک امت واحد تبدیل می کند.

کد خبر 1726787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha