همزمان با میلاد پیامبر(ص) جشن «چلچراغ آیه‌ها» به همت بسیج در سراسر کشور برگزار می‌شود

مسئول دارالقران بسیج مستضعفین گفت: همزمان با میلاد پیامبر گرامی اسلام جشن "چلچراغ آیه ها" با حضور اهل سنت و شیعه در سراسر کشور برگزار می شود.

حجت الاسلام حمیدرضا لیمویی، مسئول دارالقرآن بسیج در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد بزرگترین جشن قرآنی در کشور گفت: از امروز بزرگترین جشن قرآنی در کشور اغاز می شود، این جشن در تمام شهرهای ایران با عنوان "چلچراغ آیه ها" برگزار می شود. در این جشن اهل سنت و شیعه در کنار یکدیگرحضور دارند ،این جشن مورد استقبال اهل سنت واقع شده است. جشن "چلچراغ ایه ها" به مناسبت میلاد آورنده قرآن حضرت محمد (ص) و پایان مرحله مقدماتی مسابقات بسیج برگزار می شود.

وی با بیان اینکه مراسم جشن چلچراغ آیه ها در تمام شهرها در مرکز شهر برگزار می شود تصریح کرد: مراسم جشن" چلچراغ آیه ها" در تمام شهرها در مرکز شهر برگزار می شود. امسال سی امین دوره مسابقات قرآن بسیج برگزار شد و اتفاق ویژه ای در آن رخ داد که بی نظیر بود و قریب به ۷۳۱ هزار نفر در این مسابقات شرکت کردند و از هر ۱۰۰ نفر ایرانی یک نفر در این مسابقات حضور یافته است که در دنیا بی نظیر است و این امر موجب شد وقتی ما شاهدیم که جمعیت بی نظیری حول قرآن جمع شده اند ، جشنی همزمان با میلاد پیامبر گرامی اسلام با عنوان" چلچراغ آیه ها" با حضور افراد شرکت کننده در این مسابقات و عموم مردم در سراسر کشور برگزارکنیم.

وی اظهار داشت: جمعیتی قریب به پنج میلیون نفر در این جشن حضور دارند واین جشن  در شیراز در حافظیه، در زنجان در حسینیه اعظم و در اصفهان در چهارباغ و در خرم آباد در فلک الافلاک برگزار می شود. این جشن قرآنی است و تمام حاضران قرآن به دست حضور دارند. در این جشن دو سرود قرآنی نیز برای اولین بار به سمع و نظر حاضران می رسد.

حجت الاسلام لیمویی خاطرنشان کرد: این جشن فردا در تهران در حد فاصل میدان ولی عصر تا هفت تیر با برپایی غرفه بزرگ جشن "چلچراغ آیه ها" برگزار می شود. این جشن ماه عسل مسابقاتی است که قبلا در بسیج برگزار شده است که در روز میلاد پیامبر اعظم و امروز به همت بسیج برگزار می شود و عموم مردم به همراه متسابقین می توانند در این جشن حضور یابند و جوایز متسابقین در این جشن به آنها اهدا می شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1726790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha