صهیونیست‌ها، مسجد ابراهیمی را به روی مسلمانان بستند

رژیم صهیونیستی، مسجد ابراهیمی را از امروز به مدت دو روز به روی نمازگزاران مسلمان بستند و به روی شهرک نشینان صهیونیستی گشودند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خبرگزاری آناتولی، مقامات اشغالگر اسرائیلی، مسجد ابراهیمی در شهر الخلیل در جنوب کرانه باختری را به روی نمازگزاران مسلمان بستند و آن را به مناسبت عید سوکوت به روی شهرک نشینان گشودند.

غسان الرجبی، مدیر مسجد ابراهیمی، گفت: مقامات رژیم اشغالگر صهیونیستی حرم ابراهیمی را امروز و فردا(سه شنبه) به دلیل عید  سوکوت بستند.

الرجبی گفت: اشغالگران پس از تعطیلی حرم ابراهیمی به طور معمول همه بخش‌های آن را به روی شهرک نشینان باز می کنند و جشن‌های پرسرو صدا و دعاهای تلمودی برگزار می شود.

وی افزود: اسرائیل هرساله در طول اعیاد مختلف به مدت 10 روز این مسجد را به روی مسلمانان می بندد و در ادامه برنامه تقسیم مکانی و زمانی، این مسجد را به روی شهرک نشینان باز می کند.

عید سوکوت یا سوکا، آخرین تعطیلات سه روزه یهودی است که از 29 سپتامبر گذشته آغاز شد و تا ششم اکتبر ادامه دارد. سوکا جشنی است که به مناسبت خروج بنی اسرائیل از مصر  برگزار می‌شود.

حرم ابراهیمی در شهرک قدیمی الخلیل که تحت کنترل اسرائیل است، قرار دارد. در این منطقه نزدیک به 400 شهرک نشین زندگی می کنند که توسط هزار و 500 سرباز اسرائیلی محافظت می شود.

از سال 1994، رژیم صهیونیستی 63 درصد از این مسجد را برای یهودیان و 37 درصد را برای مسلمانان تقسیم کرد.

کد خبر 1726797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha