بی برنامگی منابع مادی و معنوی مراکز دینی را تلف می کند

فرماندار تیران و کرون با اشاره به ضرورت تدوین چشم انداز برای مراکز فرهنگی و دینی مثل مساجد و بقاع متبرکه گفت: حرکت بدون برنامه این نهادهای مردمی منابع مادی و معنوی را از بین می برد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «علی محمدی کیا» در مراسم غبارروبی و عطرافشانی حرم مطهر امامزاده احمدابن محمدابن علی ابن ابی طالب تیران اظهارداشت: راهبری فرهنگی مثل دیگر حوزه ها نیازمند چشم انداز و برنامه مشخص است که این اقدام نیازمند مطالعه راهبردی، رصد نیازها و توجه به علایق و سلایق جامعه است.

فرماندار تیران و کرون با بیان اینکه حرکت بدون برنامه مشخص آسیب جدی برای تشکل های مردمی است، افزود: تلاش گسترده ای در این مراکز انجام می شود اما بهره وری آن به دلیل حرکت بدون برنامه کاهش می یابد.

وی ادامه داد: متولیان امر باید چشم انداز مشخصی را تدوین کنند چرا که حرکت بدون برنامه این نهادهای مردمی منابع مادی و معنوی را از بین می برد.

فعالیت های مشترک نهادهای فرهنگی با یکدیگر

محمدی کیا همبستگی و مشارکت را در بین نهادهای فرهنگی مهم خواند و اذعان داشت: سازمان های فرهنگی و تشکل های مردمی در کنار همدیگر به پیشرفت کار کمک کنند.

وی خاطرنشان کرد: افزایش راندمان عملکرد علاوه بر برنامه ریزی و برنامه محوری به همکاری های مشترک نیاز دارد تا با هم افزایی کارها پیش برود.

فرماندار تیران و کرون یادآورشد: سازمان های دولتی و غیردولتی با تعامل و همبستگی بقاع متبرکه و مساجد را تقویت کنند و کارکرد منابع و ظرفیت ها را دوچندان سازند.

دوری از تصمیمات و رفتارهای سلیقه ای

وی رفتارها و تصمیمات سلیقه ای را چالشی دیگر برای این مراکز خواند و گفت: این کارها نیز چالش جدی در کنار دو معضل بی برنامگی و نبود همکاری های مشترک است که منجر شده در جذب موفق نباشیم.

محمدی کیا از متولیان مساجد، کانون های فرهنگی و هنری، هیات های مذهبی و بقاع متبرکه خواست تا برنامه ها را فراگیر و جذابیت برای همه خیرین و مخاطبان جامعه فراهم سازند.

وی اضافه کرد: نگاه همه جانبه به نیازهای یک منطقه می تواند افراد زیادی را جذب کند و در توسعه فرهنگی موثر واقع شود.

کد خبر 1726836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha