هشت شاخص عملکردی سرلوحه برنامه‌های آموزش و پرورش استثنایی کردستان

محمدی هشت شاخص اصلی عملکردی را سرلوحه برنامه‌های عملیاتی اداره آموزش و پرورش استثنایی کردستان در سال تحصیلی جاری اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، طالب محمدی رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان در گردهمایی دو روزه مدیران مدارس استثنایی استان که در خانه معلم مریوان در حال برگزاری است، اظهار کرد: آموزش و پرورش استثنایی علمی‌ترین و تخصصی‌ترین بخش در آموزش و پرورش است که مستحق‌ترین قشر دانش‌آموزی برای خدمت را در اختیار دارد.
وی از قول یکی از صاحب‌نظران مدیریت گفت: مدیریت پیشران اصلی جامعه است و توسعه پیامد آن، ریشه توسعه نیافتگی سوء مدیریت است، کشور توسعه نیافته نداریم آنچه هست ضعف مدیریت است.
محمدی با بیان اینکه همه تغییرات در زندگی انسان‌ها ناشی از آموزش، یاددادن و یاد گرفتن است، افزود: یادگیری و یاددادن ویژگی اصلی انسان‌ها باعث تفاوت انسان با سایر موجودات است.
وی فلسفه اصلی خلقت انسان را تعلیم و تربیت عنوان کرد و گفت: انسان‌هایی که مربی و معلم‌اند در واقع نماینده خداوند متعال بر روی کره خاکی هستند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان ادامه داد: کار در آموزش و پرورش استثنایی ظرافت و حساسیت خاصی را می‌طلبد و باید متخصص‌ترین و سالم ترین افراد به لحاظ جسمی و روانی در آن مشغول به خدمت شوند.

محمدی گفت: سخن از کودکان استثنایی سخن از تفاوت‌ها، احیای انسان‌ها، ایفای مسئولیت‌ها، احیای انسان‌ها و رفع موانع و هموار کردن طریق رشد و شکوفایی انسان‌ها است.

وی خاطر نشان کرد: کسانی که می‌خواهند قومی را آزاده و آزاد به بار آورند دست به دامان تعلیم و تربیت می‌شوند همچنین کسانی که می‌خواهند بر مردمی چشم برحکم و گوش به فرمان حکومت کنند بهتر از تعلیم و تربیت وسیله‌ای پیدا نمی‌کنند.

رییس آموزش و پرورش استثنایی استان پوشش حداکثری دانش‌آموزان، تقویت برنامه‌های پرورشی، فرهنگی و ورزشی، توسعه فرصت‌های برابر آموزشی، اجرای برنامه سنجش، توانمندسازی نیروی انسانی، توسعه مراکز جامع، توسعه رویکرد فراگیرسازی و توسعه استانداردسازی را بعنوان هشت شاخص اصلی عملکردی در آموزش و پرورش استثنایی استان برشمرد.

وی با اشاره به آمار نیم درصدی جمعیت دانش‌آموزان استثنایی در کشور تصریح کرد: همکاران شاغل در آمورش و پرورش استثنایی باید اشراف اطلاعاتی کامل از حوزه استثنایی داشته باشند چون که در تعلیم و تربیت حق اشتباه کردن نداریم.

در ادامه این گردهمایی پروژه مهر از طریق عملیاتی کردن تعریف برنامه‌ریزی از نظر صاحبنظر معروف یونسکو(لکت)در قالب تکنیک معروف swot تبیین و تشریح شد.

کد خبر 1726841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha