موسیقی ابزاری برای توسعه گردشگری فرهنگی است/ ضرورت توسعه تورهای هنری در کردستان

خالدیان گفت: موسیقی و گردشگری نقش مهمی در افزایش نشاط اجتماعی و توسعه گردشگری فرهنگی ایفا می‌کند.

تیمور خالدی رئیس اداره نظارت و ارزیابی خدمات و دفاتر گردشگری کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان اظهار کرد: امروزه صنعت گردشگری پس از صنایع نفت و اتومبیل‌سازی به سومین صنعت درآمدزا تبدیل شده است و نقش بسیار مهمی در اشتغال‌زایی و درآمدزایی کشورها ایفا می‌کند.

رئیس اداره نظارت و ارزیابی خدمات و دفاتر گردشگری کردستان افزود: استان کردستان دارای پتانسیل‌ها و توانمندی‌‎های فراوان در حوزه گردشگری است که با برنامه‌ریزی درست می‌توان بر کاهش بیکاری فائق آید.

وی با بیان اینکه گردشگری موسیقی یکی از انواع گردشگری است، عنوان کرد: موسیقی بومی از فرهنگ و هویت کهن مردم نشأت گرفته و در تمام شئونات زندگی مردم این منطقه از تولد تا مرگ و از اندوه تا شادی ردپایی از آن وجود دارد.

خالدی برگزاری جشنواره «موسیقی سنه» ویژه اقوام ایرانی در سنندج را ظرفیتی مهم برای جذب گردشگر و معرفی جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی استان نام برد و گفت: گسترش جشنواره‌های موسیقی، ارائه بسته‌های گردشگری موسیقی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی موسیقی برای گردشگران، تماشای زنده موسیقی و رقص محلی، بازدید از آرامگاه‌های موسیقی‌دان‌های برجسته منطقه و.. قطعاً به احیای موسیقی این خطه از کشور کمک به‌سزایی می‌کند.

رئیس اداره نظارت و ارزیابی خدمات و دفاتر گردشگری کردستان یادآور شد: موسیقی محلی کردستان نیز با توجه به غنا و خصوصیات منحصربه‌فرد خود قطعاً در سایه توجه بیشتر مسئولان مربوطه می‌تواند نقش به‌سزایی در جذب بیشتر گردشگر فرهنگی به این استان ایفا کند.

وی بر ضرورت توسعه تورهای موسیقی و هنری در استان تاکید کرد و گفت: ورود افزون مسافران به استان می‌تواند در تولید و ایجاد امنیت پایدار و نیز برقراری وحدت و دوستی اقوام و در نهایت اشتغال‌زایی جوانان مثمر ثمر واقع شود.

کد خبر 1726842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha