همدلی، اتحاد و استقامت مسلمانان هجمه‌های دشمنان را خنثی خواهد کرد

حجت الاسلام ساداتی گفت: بدون شک همدلی، اتحاد و استقامت مسلمانان است که هجمه‌های دشمنان و قدرت‌های استعماری علیه جهان اسلام را خنثی خواهد کرد.

حجت الاسلام سید محمدعلی ساداتی در گفت گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه ضمن تبریک ایام وحدت و ولادت باسعادت پیامبر مکرم اسلام(ص) و ولادت امام صادق(ع) ،گفت: هفته وحدت فرصت مبارکی است تا مسلمانان اعم از شیعه و سنی با ارتباطات بیشتر همدلی خود را افزایش دهند و در این زمینه حضور برادران اهل سنت در کنار شیعیان در مراسم اربعین و پیاده روی به مشهد مقدس به منظور زیارت امام رضا (ع) جای خوشحالی و مسرت دارد.

امام جمعه سرپل ذهاب افزود: حضرت امام خمینی (ره)، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران که خود از منادیان وحدت در جهان اسلام بودند، از این مساله برای اتحاد و نزدیک شدن گروه‌های اسلامی استفاده کردند و فاصلۀ بین روزهای دوازدهم تا هفدهم ربیع الاول را «هفتۀ وحدت» مسلمانان نام‎گذاری کردند و مسلمانان جهان نیز با استقبال از این ابتکار جمهوری اسلامی ایران، در این هفته با وحدت و یکدلی، خجسته سالروز ولادت حضرت رسول اکرم (ص) را جشن می‌گیرند.

وی با اشاره به  ارتقای سطح آگاهی و بصیرت مسلمانان، خاطر نشان کرد:رسول خدا (ص) هیچ گاه به نفرین و درخواست عذاب برای مشرکان و نیز به زر و تزویر متوسل نشد و همچون دیگر پیامبران پیش از رسیدن به قدرت سیاسی، مبارزه اش فرهنگی و سیاسی بود. آن حضرت، پیامبر عقل و بصیرت و شکوفایی استعدادها و جدال احسن بود. 

حجت الاسلام ساداتی تصریح کرد:پیامبر بعنوان رحمت العالمین اسوه ای از سوی خداوند تبارک التعالی براساس آیات قرآنی برای همه کسانی که اهل توحید و عبودیت در درگاه خداوند هستند، معرفی شده است. 

 امام جمعه سرپل ذهاب با بیان اینکه تمام مکاتب و فِرق اسلامی، جهت جذب دیگران به اسلام، باید از همین روش و مَنش پیامبر استفاده کنند، اظهار کرد: خداوند تبارک التعالی در قرآن کریم بعنوان خُلق عظیم از این نوع منش پیامبر یاد می کند.   

وی بابیان اینکه در آیات قرآن و روایات اسلامی اهمیت اتحاد و ارزش همکاری و یکپارچگی مسلمانان مورد توجه قرار گرفته و از تشتت و پراکندگی آنان سخت نکوهش شده است،گفت: قرآن به ما می آموزد که رمز وحدت ما در چیست و ریشۀ اخوت اسلامی به کجا متصل است و اگر دچار اختلاف و پراکندگی گشتیم چگونه ذلت و ضعف دامنگیرمان می شود و ارزش و اعتبارمان را از بین می برد لذا مسلمانان با الهام از قرآن مجید و به پیروی از روش پیامبر اسلام، مصالح امت و جامعه اسلامی را بر مصالح فردی خویش مقدم می داشتند. آنچه را که برای خود می خواستند برای برادران دینی خویش نیز خواستار بودند.

کد خبر 1726914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha