بهشهر میزبان اولین کنگره ملی آیت الله کوهستانی با سخنرانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام 

فلاح گفت: اولین کنگره آیت الله کوهستانی با سخنرانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دانشگاه علم و فناوری مازندران - بهشهر برگزار می شود.

مسعود فلاح - رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان بهشهر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران اظهار کرد: توجه به ارزش ها، آرمان و شخصیت های بزرگ منطقه و جامعه یکی از مهمترین روش ها برای پاسداشت ارزش های انقلاب و اسلام و نظام است و به همین دلیل کنگره ملی بزرگداشت آیت الله کوهستانی در بهشهر برگزار می شود.

وی افزود: کنگره ملی بزرگداشت آیت‌الله العظمی کوهستانی گامی مهم برای شناساندن شخصیت و ویژگی‌های برجسته این عالم ربانی به نسل جدید است.

 مدیر اجرایی برگزاری کنگره ملی آیت الله کوهستانی یادآورشد: الگوسازی برای جوانان و نوجوانان و نسل جدید جامعه در شرایط فعلی با توجه به تهدیدها و توطئه‌های فراوان دشمنان علیه دین اسلام وظیفه سنگینی است که برعهده داریم.

فلاح گفت: در شرایط فعلی بیش از هر زمان دیگری نیازمند الگوسازی برای جوانان هستیم و زندگی سراسر زهد و پارسایی آیت‌الله العظمی کوهستانی(ره) می‌تواند چراغ راه هدایت نسل جدید باشد.

وی افزود: مراسم‌معنوی کنگره بزرگ آیت الله کوهستانی(ره)، چهارشنبه ۱۲ مهرماه دانشگاه علم و فناوری مازندران در بهشهر با سخنرانی آیت الله آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار می شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهشهر گفت: کنگره ملی آیت الله کوهستانی رویدادی بزرگ در عرصه فرهنگی-دینی در سطح استان مازندران و کشور است که با حضور اندیشمندان و پژوهشگران، عموم مردم شریف مازندران و برخی چهره‌های ملی و استانی برگزار می شود.

وی همچنین از رونمایی مجموعه مقالات و کتاب‌های مرتبط با آیت‌الله کوهستانی و تمبر همایش خبر داد و یادآور شد: پخش مستند آقاجان و تیزرها و کلیپ‌های همایش، سخنرانی مسئولان و... از برنامه‌های مهم این‌ همایش است.

به گزارش شبستان، آیت‌الله ‌العظمی حاج شیخ محمد کوهستانی (زاده ۱۲۶۷ شمسی روستای کوهستان (بهشهر) - درگذشت ۸ اردیبهشت ۱۳۵۱) عارف، فقیه و روحانی شیعه در سده ۱۴ (قمری) هجری بود.

آیت الله کوهستانی مشهور به آقاجان کوهستانی، فقیه و عارف شیعه و از نمونه های تقوا و ورع و ساکن روستای کوهستان بهشهر در استان مازندران بود.

 وی در حوزه‌های علمیه بهشهر، ساری، بابل، مشهد و نجف تحصیل کرد و از آیات عظام سید ابوالحسن اصفهانی، میرزای نائینی و آقا ضیاءالدین عراقی اجازه اجتهاد دریافت کرد.

آیت‌الله گلپایگانی، زهد و تقوای کوهستانی را عین الیقین برای خود می‌دانست. 

مرعشی نجفی او را لنگر أرض و سید عبدالکریم رضوی کشمیری وی را صاحب نفس زکیه دانسته است.

آیت الله شیخ محمد کوهستانی براساس وصیتش در حرم امام رضا (ع) دفن شد.

کد خبر 1726926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha