مستاجران در پرداخت حق موقوفه به قانون وقف و اوقاف تمکین کنند/ ۹۰ درصد موقوفات نکا به نیت عزاداری سیدالشهداست

حجت الاسلام دارابی گفت: اجرای صحیح و امینانه وقف مهمترین وظیفه اوقاف است و همچنین امیدواریم مستاجران در پرداخت حق موقوفات کمک کار اوقاف باشند.

حجت الاسلام حسن دارایی- رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نکا در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران اظهار کرد: وقف، صدقه جاریه‌ای است که آثار و برکت آن الی‌ابد برای واقفان باقی می‌ماند و همواره موقوفات منشأ خیر و برکت در سطح جامعه بوده‌اند.

وی افزود: اجرای امینانه نیات واقفان اولویت اصلی اوقاف بوده است و اداره اوقاف نکا در این راستا گام‌های ماندگاری برداشته و عملکرد خوبی داشته است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نکا یادآور شد: ۹۰ درصد موقوفات شهرستان نکا در راستای اجرای عزاداری سیدالشهداست و اجرای صحیح و امینانه وقف مهمترین وظیفه اوقاف است. 

حجت‌الاسلام دارابی گفت: شهرستان نکا با دارا بودن ۵۲۶ موقوفه تلاش فراوانی را برای توسعه امر وقف در شهرستان داشته است و امیدواریم مستاجران در پرداخت حق موقوفه به قانون وقف و اوقاف تمکین کنند.

وی همچنین از کمک اوقاف به هیات مذهبی مسجد محور در محرم و صفر امسال خبر داد و افزود: در همین راستا حدود ۱۰۰ میلیون تومان به این هیات کمک مالی در بخش اطعام دهی و روضه خوانی ارائه شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نکا یادآور شد: در مجموع در محرم و صفر امسال حدود ۳۰۰ میلیون تومان از محل موقوفات، به مساجد و هیات مذهبی کمک اهدا شد.

کد خبر 1726929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha