اجرای ۳ میلیارد تومان نیات واقفین در بهشهر

نعمت الهی از هزینه ۳ میلیارد تومانی اوقاف بهشهر در اجرای نیات واقفین در ۶ ماهه امسال خبر داد و گفت: عمده این هزینه ها در محرم و صفر بوده است.

مهدی نعمت الهی- رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بهشهر درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران با گرامیداشت هفته وقف اظهار کرد: تلاش برای توسعه وقف در جامعه و اجرای امینانه واقفین از برنامه های مهمی است که در دستور کار اوقاف است.

وی افزود: وقف در همه ادیان بوده است و در دین اسلام به وقف تاکید فراوان شده است که از باقیات صالحات است و باید در راستای تبیین وقف، جهادی عمل کرده و در راستای وقف جهاد تبیین کنیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بهشهر یادآور شد: ۸۴۸ موقوفه و ۲ هزار و ۷۰۰ رقبه در بهشهر وجود دارد که عمده موقافات متعلق له عزاداری سیدالشهدا و اهل بیت است و تلاش برای اجرای امینانه واقفان مهمترین وظیفه ماست.

نعمت الهی از هزینه ۳ میلیارد تومانی اوقاف بهشهر در اجرای نیات واقفین در ۶ ماهه امسال خبر داد و گفت: عمده این هزینه ها در محرم و صفر بوده است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه بهشهر افزود: وقف ها باید براساس مقتضیات روز انجام شود و در همین راستا تلاش فراوانی در بخش موقوفات با نیات اجتماعی و خیریه و تحصبل دانش آموزان انجام شده و در دست انجام است و تلاش داریم تا در بخش بهداشت و درمان هم از کمک های واقفان این بخش برخوردار شویم.

وی با اشاره به برنامه های هفته وقف خاطرنشان کرد: دیدار با فرماندار و امام جمعه، نشست با جامعه پزشکی، مرمت و بازسازی بقاع متبرکه، حضور در نماز جمعه و سخنرانی در بین نمازگزاران، همایش علمی وقف در دانشگاه آزاد اسلامی بهشهر، محفل انس با قرآن در مسجد مهدیه، همایش یاوران وقف در امامزاده بوسف بهشهر، غبارروبی مزار شهدا و امامزاده عبدالله سارو .. از برنامه های این هفته است.

کد خبر 1726931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha