حوزه گردشگری عشایر در خراسان شمالی مغفول مانده است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: توجه به حوزه گردشگری عشایر استان تا به امروز مغفول مانده که بایستی با یک هدف‌گذاری درست، استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود، نسبت به رشد و توسعه این صنعت کوشا باشیم.

علی مستوفیان، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی بیان کرد: با توجه به نقش و جایگاه عشایر و تولیدات صنایع دستی آن، میز تخصصی توسعه گردشگری عشایر با همکاری اداره کل امور عشایر خراسان شمالی طی چند روز آینده تشکیل خواهد شد.

وی خراسان شمالی را یکی از استان‌های مهم در حوزه عشایر عنوان کرد و افزود: عشایر استان نقش مهمی هم در بخش تولیدات کشاورزی و دامی و هم در بخش تولیدات صنایع‌دستی بخصوص دست‌بافت‌های داری در استان ایفا می‌کنند که باید همواره به آن توجه ویژه صورت گیرد.

مستوفیان خاطرنشان کرد: آموزش صنعتگران عشایر، صدور پروانه تولید انفرادی، بازاریابی و معرفی برای حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی و غیره از جمله اقداماتی است که می‌توان با همکاری و مشارکت دو دستگاه اجرایی برای توسعه صنعت گردشگری و عشایری انجم داد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی بیان کرد: گردشگری عشایری خراسان شمالی که به گفته مسئولان و کارشناسان استان با برنامه ریزی لازم می تواند صنعت گردشگری را در این خطه به حرکت درآورد و ماندگاری گردشگران داخلی و خارجی افزایش دهد، هم چنان ناشناخته مانده است.

مستوفیان اضافه کرد: طرح مطالعاتی دهکده گردشگری عشایری در اسفندماه سال 93 پیشنهاد شد اما تاکنون فقط جانمایی این طرح انجام شده است.
وی با بیان اینکه سالانه میلیون ها مسافر از خراسان شمالی عبور می کنند تصریح کرد: با اجرای این طرح می توانیم همچون ایجاد دست انداز، ماندگاری مسافران در این استان را افزایش دهیم و به صنعت گردشگری و توسعه استان کمک کنیم.

کد خبر 1726987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha