برگزاری یک نشست هم اندیشی در مرکز امام صادق(ع) نجف اشرف+عکس

به مناسبت سالروز میلاد پیامبر(ص) و حضرت امام صادق(ع)، مرکز امام صادق (ع) یک نشست فکری با عنوان (صفات القیادة الرسالیة فی القرآن الکریم) در نجف اشرف برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از نعیم نیوز، مرکز امام صادق (ع) در نجف اشرف روز سه شنبه (11 مهر ماه) به مناسبت سالروز میلاد پیامبر(ص) و حضرت امام صادق(ع)، یک نشست هم اندیشی با عنوان «صفات القیادة الرسالیة فی القرآن الکریم » (ویژگی های رهبری تبلیغی در قرآن کریم) را برگزار کرد.

در این نشست هم اندیشی، شیخ میثم الفریجی و تعدادی از اساتید، افراد برجسته، طلاب علوم دینی و برخی از دانشگاهیان و جوانان حضور داشتند.

برگزاری یک نشست هم اندیشی در مرکز امام صادق(ع) نجف اشرف+عکس

شیخ الفریجی،  استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه نجف اشرف و  مدیر مؤسسه امام صادق علیه السلام در این مراسم درباره مشخصات و ویژگی های رهبری انبیا و رسولان سخنرانی کرد و در سخنان خود به سوره هود آیه 120 اشاره کرد « وَکُلًّا نَقُصُّ عَلَیْکَ مِنْ أَنْبَاءِ الرُّسُلِ مَا نُثَبِّتُ بِهِ فُؤَادَکَ وَجَاءَکَ فِی هَذِهِ الْحَقُّ وَمَوْعِظَةٌ وَذِکْرَی لِلْمُؤْمِنِینَ».

(و ما از همه این حکایات و اخبار انبیا بر تو بیان می‌کنیم از آنچه که قلب تو را به آن قوی و استوار گردانیم، و در این شرح حال رسولان آنچه حق و صواب است بر تو آمده و اهل ایمان را نیز پند و عبرت و تذکر باشد.)

وی افزود: این قصص قرآنی چراغ هدایت و نور برای پیشگامان راه حق خواهد بود. و یک پیام آور باید دستورات قرآنی را چراغ راه و هدایت خود قرار دهد و از معانی صبر و پاکدامنی و فداکاری انبیا الهام بگیرد.

برگزاری یک نشست هم اندیشی در مرکز امام صادق(ع) نجف اشرف+عکس

شیخ الفریجی گفت: شاید بارزترین خصوصیات و صفاتی که یک رهبر مبلغ باید داشته باشد، این باشد: هدف والا، اخلاص،اخلاق نیکو و تهذیب نفس، جدیت و اهتمام در کار، صبر و تحمل سختی ها، آگاهی مأموریتی متناسب با تمام مراحلی که رهبر طی می کند، تکیه نکردن به دنیا و همنشینی با خدا و ایمان مطلق به روزی الهی داشته باشد.

گفتنی است، جلسه هم اندیشی با تجلیل ا تعدادی از اساتید و دانش آموختگان ممتاز به پاس تالیفات و فعالیت های علمی و پژوهشی آنان که خداوند بر توفیق، دانش و کار آنان بهره مند و بیفزاید، به پایان رسید.

برگزاری یک نشست هم اندیشی در مرکز امام صادق(ع) نجف اشرف+عکس

کد خبر 1727004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha